شناسهٔ خبر: 23695587 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

جانشین فرمانده قدس: جنگنده‌های اسرائیلی در آسمان یمن پرواز می‌کنند

جانشین سردار سلیمانی گفت: حضور جنگنده‌های اسراییلی در آسمان یمن با مشخصات معلوم جه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ این نشان از ذلت رهبران کشور سعودی است که آبروی‌ مردم خودشان را هم برده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش تسنیم سردار اسماعیل قاآنی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران صبح امروز (دوشنیه 2 بهمن) در همایش "آزادی مسجدالاقصی در سپهر پیروزی محور مقاومت" در سخنانی اظهار داشت: تاسیس رژیم اشغالگر قدس در منطقه ما در یک تقسیم‌بندی کلی به دو مقطع تقسیم می‌شود، یک دوره قبل و یک دوره هم بعد از انقلاب اسلامی.

وی افزود: هرچه تجاوز و تصرف بوده است مربوط به قبل از انقلاب بوده است ‌و با پیروزی انقلاب اسلامی برخوردهایی که با این رژیم شده، سه دسته است. یک دسته عملیات‌های کلاسیک نظامی که مربوط به قبل از انقلاب اسلامی است که سه کشور بزرگ عرب در سال 1967 در  مدت کوتاهی شکست خوردند و زمین آنها تصرف شد که هنوز در اشغال این دولت غیرقانونی است. بعد از این جنگ‌ها با اقدامات روانی که روی بعضی سران عرب داشتند تفکر حل مشکلات با اسراییل از طریق مذاکره را به سران سست عنصر منطقه تحمیل کردند. این هم  ‌روش غلطی بود که برخی سران عرب بدون توجه به خواست مردم فلسطین کردند که چیزی جز فضاحت از آن بیرون نیامد.

سردار قاآنی ادامه داد: در این ایام شاهد زمزمه‌هایی برای سازش با اسراییل هستیم البته کسانی که امروز ندای سازش سر می‌دهند  از مدت‌ها قبل خبر داریم که برنامه‌ریزی کرده بودند.

جانشین نیروی قدس سپاه با اشاره به شروطی که اسراییل برای مذاکره با کشورهای عربی گذاشته، گفت: یک مرکز مطالعاتی اسرائیل به تازگی این شروط را منتشر کرده است و گفته تصور سناریویی که ارتش سعودی برای دفاع از خود با اسراییل ‌وارد جنگ شود، قابل تحمل نیست و روزگاری که اسراییل بخواهد برای بدست آوردن سرزمین، بهای هنگفت دهد گذشته است. ما دیگر  برای کاغذپاره‌هایی که واژه صلح  روی آن نوشته شده مذاکره نمی‌کنیم. 

جانشین سردار سلیمانی گفت: ما برای حفظ وحدت در جهان اسلام سعی کردیم آبروداری کردیم و الا حضور جنگنده‌های اسراییلی در آسمان یمن با مشخصات معلوم جه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ این نشان از ذلت رهبران کشور سعودی است که آبروی‌ مردم خودشان را هم برده‌اند.

وی ادامه داد: اگر روسای جمهور آمریکا تعهد دفاع از اسرائیل را نداده باشند اسم‌شان را برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نمی‌نویسند و آمریکایی‌ها همیشه تمام امکانات اطلاعاتی، سیاسی و اقتصادی خود را در اختیار اسرائیل گذاشته‌اند و اسرائیلی‌ها سالیان متمادی است که آمادگی حضور در میدان درگیری را برای نیروهای خود حل کرده‌اند.

سردار قاآنی با مقایسه وضعیت اسرائیل در قبل و بعد از پیروزی انقلاب خاطرنشان کرد: روزی که در سال 61 ما در حال آزادی خرمشهر بودیم اسرائیلی‌ها علاوه بر اشغالگری‌های قبلی خود، کشور لبنان را هم اشغال کردند و چندین هزار نفر را کشتند و هر کس را هم که خواستند با خود بردند اما بعد از آن، دیگر اشغالگری گسترده‌ای نداشتند زیرا مردان مردی پیدا شدند که مبتنی بر تفکر انقلاب اسلامی و جنگ عزتمندانه در میدان آمدند و ما شاهد بودیم که در نتیجه این حضور در سال 2000 یک تعداد معدودی از نیروهایی که از نظر همت و مبانی اعتقادی براساس تفکر انقلاب اسلامی توسعه یافته بودند اسرائیل را در حالتی خفت‌بار از جنوب لبنان بیرون کردند و آنها دروغ می‌گویند که از جنوب لبنان عقب‌نشینی نکردند؛ زمانی که نیروهای حزب‌الله به قرارگاه‌های اسرائیلی‌ها در جنوب لبنان رسیدند بسیاری از تجهیزات آنها بر جای مانده بود که نشان دهنده فرار آنها از این منطقه بود.

وی تصریح کرد: آنها پس از شش سال و در سال 2006 با برگزاری رزمایش‌های طولانی و شبانه‌روزی، خود را برای بار دیگر آماده حمله به لبنان کردند و جنگ 33 روزه را آغاز کردند. آنها در سرزمین‌های اشغالی اردوگاه‌های چند هزار نفری ایجاد کردند و گفتند در این جنگ کار حزب‌الله را تمام می‌کنیم.

سردار قاآنی افزود: آنها در ابتدا با ایده نابودی حزب‌الله وارد این جنگ شدند اما پس از گذشت تنها 33 روز کار به جایی رسید که وزیر خارجه وقت آمریکا در قرارگاه عملیاتی اسرائیلی‌ها حاضر شد و روی آنها فشار می‌آورد که موضوع نابودی حزب‌الله را رها کنید و فقط به نهر لیتانی برسید اما آنها این کار را هم نتوانستند بکنند.

وی با اشاره به اهداف اسرائیل از آغاز جنگ 22 روزه غزه عنوان کرد: آنها پس از شکست در جنگ با حزب‌الله در حالی یک جنگ 22 روزه علیه غزه را آغاز کردند که از مدت‌ها قبل این منطقه را محاصره کرده بودند. اما حتی نتوانستند در این منطقه کوچک هم کاری از پیش ببرند.

سردار قاآنی گفت: در نتیجه این مقاومت‌ها، امروز شرایط به گونه‌ای است که فرمانده مقتدر حزب‌الله در اتاق کارش می‌نشیند و به مسئولین سرزمین‌های اشغالگر می‌گوید فلان کارخانه را در سرزمین‌های اشغالی را جمع کنید وگرنه آن را می‌زنیم و در نتیجه این پیام سیدحسن نصرالله مردم سرزمین‌های اشغالی آنقدر به مسئولان خود فشار می‌آورند که آن کارخانه جمع می‌شود.

وی با اشاره به دو جنگ بزرگ آمریکایی‌ها در منطقه غرب آسیا خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها در جنگ عراق و افغانستان علاوه بر تمامی اهدافی که دنبال می‌کردند به دنبال گسترده‌تر کردن حوزه دفاع از رژیم اشغالگر قدس بودند که طبق گفته ترامپ حدود 6 هزار میلیارد دلار در این دو جنگ هزینه کردند و چیزی به دست نیاوردند.

سردار قائانی تسلیح و تجهیز گروه‌های تکفیری در منطقه را یکی دیگر از اقدامات آمریکایی‌ها دانست و گفت: پس از شکست‌هایی که آمریکایی‌ها در منطقه خوردند کثیف‌ترین انسان‌های روی زمین را پیدا کردند که همین تکفیری‌ها بودند. اگر موضوع سوریه تنها اعتراض به حکومت بود پس چرا آمریکایی‌ها آن را به یک جنگ فراگیر تبدیل کردند، مگر مشکلات بین دولت و مردم سوریه بیشتر از برخی کشورهایی است که آمریکا از آنها حمایت می‌کند؟ جرم سوریه، ارتباطش با ایران و حمایتش از نهضت مقاومت به عنوان مرکز رسمی و اعلام پیشتیبانی از محور مقاومت بود.

وی با بیان اینکه دفاع رهبر انقلاب اسلامی از فلسطین چیز تازه‌ای نیست، گفت: تنها راه برون‌رفت از مشکلاتی که آمریکا در منطقه ایجاد می‌کند، مقاومت است و حتی کسانی هم که تا دیروز مخالف سوریه بودند امروز زبان باز کرده‌اند و برای مثال آقای اردوغان چند روز پیش اظهار کرد که آمریکایی‌ها 4 هزارکامیون سلاح به این منطقه فرستادند.

سردار قاآنی اساس کار آمریکایی‌ها را دفاع از امنیت اسرائیل عنوان کرد و افزود: ما وقتی به جبهه خودی نگاه می‌کنیم می‌بیینیم محور مقاومت با هزینه‌های به مراتب کمتر از آمریکایی‌ها پیروزی‌های حیرت‌انگیزی به دست آورده است. امروز دیگر بحث نیل تا فرات مطرح نبوده و مراکز مطالعات اسرائیل موضوع دفاع از کیان اسرائیل را مطرح می‌کنند و می‌گویند ما باید روی این مسئله متمرکز شویم که آیا تا 25 سال آینده اسرائیل وجود دارد یا نه.

وی با بیان اینکه شرایط مقاومت روز به روز در حال بهتر شدن است، گفت: دشمنان ما همواره کارهایی می‌کنند که خود به خود باعث تقویت ما می‌شود از روزی که موضوع انتقال سفارت آمریکا به قدس مطرح شده منابع داخلی رژیم صهیونیستی می‌گویند روند مسلح شدن کرانه باختری که توسط رهبر انقلاب اعلام شده بود شتاب گرفته است.

وی با اشاره به طرح جدید اسرائیلی‌ها در منطقه عنوان کرد: آنها می‌گویند ما از سه محور با تهدیدات مواجهیم از شمال با ایران، سوریه و حزب‌الله، از جنوب با فلسطین و یک منطقه هم در منطقه صحرای سینا که طرح انحرافی است.

وی ادامه داد: آنها در این طرح به دنبال آن هستند که اردن را در رژیم صهیونیستی هضم کنند و جمعیت این کشور که امروز بالای 50 درصد آن فلسطینی است را به بالای 80 درصد فلسطینی برسانند که با اجرای این طرح، کشور اردن خود به خود در کنترل فلسطینی‌ها قرار می‌گیرد؛ کار دوم آنها هم تصرف بخشی از صحرای سینای مصر است و عملیاتی که داعش در این منطقه انجام می‌دهد در این راستا است. آمریکایی‌ها هیچ‌گاه به دنبال از بین بردن داعش نبوده و تنها می‌خواهند آنها را مدیریت کند در صحرای سینا هم این اقدامات مقدمه‌ای است برای اینکه عده‌ای  از فلسطینی‌ها به این منطقه برانند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دلیل مطرح شدن سفارت آمریکا به قدس که حدود 25 سال پیش در این کشور تصویب شده، سست‌عنصری رئیس جمهور فعلی آمریکا و برخی عناصر کشورهای اسلامی است البته جبهه مقاومت نخواهد گذاشت که این لقمه در گلوی آنها فرو برود.

نظر شما