شناسهٔ خبر: 23692900 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

نوسان در بازار دلار/معاملات ارز به کف رسید

اقتصاد > بازرگانی - سومین روز هفته،تلاطم شدید قیمت ارز در بازار شرایط متفاوتی را بر بازارهای ایران حاکم کرد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرآنلاین، افزایش قابل توجه قیمت ارز در بازار در ساعات ابتدایی صبح سبب شد خرید و فروش لوازم خانگی ، تجهیزات کامپیوتری، لوازم صوتی و تصویری ، گوشی تلفن همراه، خودروهای وارداتی و ... با تغییراتی جدی مواجه شود . از ساعات میانی روز هر چند قیمت ها در بازار با ریزشی محسوس مواجه شد اما نوسان حاکم بر فردوسی و سبزه موقعیت تازه ای را در بازار ایجاد کرد .

 توصیه سیف به خریداران دلار مبنی بر عدم ورود به این بازار از یک سو و تلاش برای تامین ارز مورد نیاز صرافی ها از سوی دیگر به عقیده بسیاری از فعالان بازار زمینه را برای ریزش قیمت ها از بیش از 4650 تومان به 4555 تومان فراهم کرد با این حال به نظر می رسد این وضعیت نوسانی همچنان سایه خود را بر سر بازار ارز بگستراند .

 به منظور مدیریت بازار  صرافی بانک ملی در اطلاعیه ای اعلام کرده است که «همه صرافیهای مجاز می توانند برای تهیه اسکناس دلار مورد نیاز خود ، اکنون به شرکت صرافی ملی ایران مراجعه کنند و خرید خود را انجام دهند.»

همچنین در اطلاعیه دیگری آمده است که صرافی های مجاز خریدار از صرافی های منتخب، روزانه می توانند نسبت به خرید. 50 هزار اسکناس دلار آمریکا از صرافی منتخب به عنوان پارت نخست اقدام نموده و در صورت عرضه به موقع آن در بازار و ارائه جدول فروش نسبت به خرید پارت بعدی 50 هزارتایی، فقط از همان صرافی منتخب ذیربط اقدام نمایند.

پیش از این رییس کل بانک مرکزی وعده داده بود که در ماه های پایانی سال قیمت ارز کاهش خواهد یافت.

 هر دلار امروز در بازار آزاد با نوسانی جدی به قیمتی در حدود 4550 تا 4650 تومان فروخته شد . در برخی صرافی ها قیمت از این رقم نیز بالاتر بود . برخی نیز با خاموش کردن تابلوهای قیمت بیرون ، دست از معامله کشیده و در برابر پاسخ مشتریان تاکید می کردند فعلا خرید و فروش نداریم .

 در پی افزایش قیمت دلار در بازار ، قیمت سکه و طلا نیز با افزایشی قابل توجه روبرو شد . هر قطعه سکه تمام بهاز آزادی طرح جدید به قیمت یک میلیون و 526 هزار تومان فروخته شد . قیمت سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با رشدی در حدود 5 هزار تومان به قیمت یک میلیون و 476 هزار تومان معامله شد . ربع سکه و نیم سکه نیز به ترتیب با قیمت 438 هزار تومان و 286 هزار تومان معامله شد.

 هر گرم طلای 18 عیار در بازار 144 هزار و 500 تومان قیمت خورد.

 

35223

 

نظر شما