شناسهٔ خبر: 23691695 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

آماری از جنایت‌های هولناک عربستان سعودی علیه مردم بی‎‌دفاع یمن

طبق آخرین آمار منتشر شده، عربستان سعودی طی قریب به ۳ سال گذشته در جریان حملات متجاوزانه خود، بیش از ۱۳ هزار یمنی را شهید و بیش از ۲۰ هزار تَن دیگر را زخمی کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العالم، متجاوزان سعودی طی بیش از دو سال حملات بیرحمانه خود علیه یمن که بی وقفه ادامه یافته است هزاران جنایت جنگی مرتکب شده اند.

بر اساس این گزارش، در این حملات بیرحمانه سعودی ها علیه یمن ۱۳ هزار و ۶۰۳ غیر نظامی یمنی به شهادت رسیده اند. از این تعداد شهید دو هزار و ۸۸۷ نفر را کودکان، دو هزار و ۲۷ نفر را زنان و هشت هزار و ۶۸۹ نفر را مردان تشکیل می دهند.

در همین مدت ۲۱ هزار و ۸۱۲ نفر نیز زخمی شده اند که دو هزار و ۷۲۲ نفر از آنها را کودکان، دو هزار و ۲۳۳ نفر را زنان و ۱۶ هزار و ۸۵۷ نفر را مردان تشکیل می دهند. در حملات به اصطلاح ائتلاف متجاوز سعودی برضد یمن، بسیاری از زیرساختهای این کشور از جمله ۱۵ فرودگاه، ۱۴ بندر، دو هزار و ۱۴۴ جاده و پل، ۱۷۴ نیروگاه برق، ۵۲۴ منبع و شبکه آب، ۳۸۷ شبکه و ایستگاه مخابراتی و هزار و ۶۸۴ تاسیسات دولتی تخریب شده است.

در همین حال ۴۰۹ هزار و ۳۵۶ خانه مسکونی در یمن براثر حملات متجاوزان تخریب شده یا خسارت دیده است. از دیگر جنایات آل سعود در یمن می توان به تخریب ۸۲۹ مسجد، ۳۰۱ بیمارستان و مرکز بهداشت، ۸۲۷ مدرسه و آموزشگاه، ۱۱۸ مرکز دانشگاهی، ۲۵۵ مرکز گردشگری، ۱۰۶ مرکز ورزشی، ۳۰ مرکز رسانه ای، ۲۱۱ اثر تاریخی و دو هزار و ۲۵۶ مزرعه کشاورزی اشاره کرد.

نظر شما