شناسهٔ خبر: 23690532 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رشیدی: 9 دروازه‌بان را به تیم ملی معرفی کردم

جای شفر بودم به مهدی رحمتی بازی نمی‌دادم/ افشای راز بزرگ شکست 6 گله‌ استقلال

رشیدی گفت :با رحمتی تماسی با هم نداشتیم. فکر می‌کنم از رفتن به تراکتور پشیمان شد. البته اگر می‌رفت خیلی به نفع او بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا منصور رشیدی دروازه‌بان اسبق تیم ملی و استقلال معتقد است که حضور رحمتی در دیدار مقابل پدیده اشتباه کادر فنی استقلال بود. با رشیدی درخصوص حضور حسینی روی نیمکت، خاطراتش با ناصر حجازی و همچنین روایت‌هایی از دربی معروف 52 همکلام شدیم.

 

درخصوص بازی مقابل پدیده چه نظری دارید؟

من به دلیل اینکه تیم ناشنوایان تمرین داشت، نتوانستم بازی را کامل ببینم. فقط نیمه دوم بازی را برای دقایقی تماشا کردم. هر دو تیم نتوانستند از موقعیت‌ها استفاده کنند اما به هر حال از بازی قبلی بهتر بودند. در مورد پنالتی هم کاری ندارم که آن صحنه پنالتی بوده یا خیر؛ در کل فکر می‌کنم نسبت به بازی قبلی مقابل پدیده استقلال شرایط بهتری داشت.

 

بعد از بازی مقابل تراکتور تماسی با رحمتی نداشتید؟

ما هیچ تماسی با هم نداشتیم. فکر می‌کنم از رفتن به تراکتور پشیمان شد. البته اگر می‌رفت خیلی به نفع او بود.

 

در این بازی هم کادر فنی از حضور رحمتی استفاده کرد.

به نظرم با توجه به اینکه رحمتی از تجربه بالایی برخوردار است، شفر می‌خواست در بازی مقابل پدیده گل نخورد به همین دلیل از وجود این دروازه‌بان استفاده کرد.

 

اگر جای شفر بودید گلر را عوض می‌کردید؟

من اگر جای ایشان بودم گلر را عوض نمی‌کردم چون حسینی 14 هفته بود که تنها دو گل خورده بود و شرایط روحی خوبی داشت.

 

این روزها می‌گویند مهدی رحمتی و حسینی با یکدیگر اختلاف دارند و به نوعی قهر هستند.

من با حسینی در تبریز خیلی صحبت کردم. حتی در رختکن به او گفتم هر وقت می‌خواهی به زمین بروی از رحمتی اجازه و رخصت بگیر و او هم گفت چشم و این کار را انجام داد. فکر می‌کنم هیچ دلخوری بین آنها وجود ندارد. اگر هم دلخوری وجود داشته باشد، فکر می‌کنم از سمت رحمتی است چون بالاخره او کاپیتان تیم بوده و در سال‌های اخیر همیشه فیکس استقلال بوده است.

 

خیلی‌ها می‌گویند حسینی به خاطر حضور در 90 نیمکت‌نشین شد.

من وقتی فهمیدم حسینی می‌خواهد به 90 برود با او تماس گرفتم و گفتم حتما این کار را انجام بده؛ حتی قرار شد از مهدی رحمتی هم صحبت کند اما نمی‌دانم چرا وقت نشد تا چنین کاری را انجام دهد. حتی وقتی با من صحبت می‌کرد، همیشه از رحمتی صحبت می‌کرد و می‌گفت که پشت‌سر او هیچ حرفی نزده است. حسینی همیشه از خوبی‌های رحمتی صحبت می‌کند. به نظر من اگر حسینی پیشرفتی کرده است، به خاطر حضور رحمتی بوده؛ مثل زمان من و ناصر حجازی. شاید خیلی زمان‌ها من از روی جوانی با مربی‌ها درگیر می‌شدم اما یک تو به ناصر نگفتم، او هم همیشه احترام من را نگه می‌داشت. همین حرف را به حسینی گفتم و از او خواستم احترام بزرگ‌تر را نگه دارد.

 

توصیه‌های‌تان به حسینی چیست؟

از او می‌خواهم که همین روند خوبش را ادامه دهد تا بتواند دروازه‌بان فیکس تیم‌ملی شود. او پتانسیل حضور در دروازه تیم ملی در جام‌جهانی را دارد به شرط اینکه قدر خودش را بداند و پله‌های پیشرفت را طی کند.

 

چرا این روزها مربیگری نمی‌کنید؟

در تیم ملی ناشنوایان مشغول به فعالیت هستم. در گذشته 9 دروازه‌بان را به تیم ملی معرفی کردم؛ همین حسینی، مظاهری و بیرانوند زمان من در تیم ملی امید کار می‌کردند و همین شد که توانستند پیشرفت کنند و دروازه‌بانان بزرگی شوند.

 

بعد از سال‌ها که از دربی 52 می‌گذرد شایعات زیادی درخصوص این بازی و خود شما به گوش می‌رسد.

برای خود من هم جالب است. خیلی سال است که این بازی به خاطرات پیوسته است اما خیلی‌ها گفتند و شایعه درست کردند که خواهر رشیدی بعد از آن شش تای 52 خودکشی کرده است؛ آخر کسی نیست بگوید که دختر 10 ساله از فوتبال چه چیزی می‌داند که بخواهد چنین کاری را انجام بدهد؟!

 

و خیلی‌ها گفتند که شما شب قبل از بازی بازداشت بودید و با وساطت مدیرعامل وقت به اردو برگشتید.

می‌دانم چه کسی این حرف‌ها را می‌زند. همان کسی که وقتی شش گل خوردیم در رختکن جلوی همه با خنده گفت: «من که دارم به پرسپولیس می‌روم.» و همین اتفاق هم افتاد.

 

آن بازی تبانی بود.

این حرف را قبول ندارم. روز بد استقلال بود که چنین نتیجه‌ای اتفاق افتاد. من تا دقیقه 76 توی دروازه بودم و چهار گل دریافت کردم و چون بد بودم تعویض شدم اما خیلی‌های دیگر هم بودند که از من بدتر بودند که در بالا توضیح دادم.

 

 

نظر شما