شناسهٔ خبر: 23689873 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آواربرداری بیش از ۱۲ هزار واحد در مناطق زلزله‌زده انجام شده است

خبرگزاری صداوسیما

استاندار کرمانشاه گفت: با آوار برداری بیش از ۱۲ هزار واحد در مناطق زلزله‌زده ۱۳ هزار نفربابانک‌ها برای دریافت تسهیلات قرار بستند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کرمانشاه هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت: تاکنون ۲۹ هزار نفر برای دریافت تسهیلات به آواربرداری بیش از ۱۲ هزار واحد در مناطق زلزله‌زدهبانک‌ها معرفی شده اند که فقط ۱۳ هزارنفراز آن‌ها موفق به عقد قرارداد بابانک‌ها شده اند.
وی با تاکید بر اسنکه بانک‌ها باید با سرعت عمل بیشتری کار مردم زلزله زده را انجام دهند افزود: این فاصله ۲۹ هزار تا ۱۳ هزاری نشان می‌دهد که بانک‌ها باید خودشان را به ما برسانند یعنی به این عدد و رقمی که بنیاد مسکن آمار داده است.
وی درباره عملکرد بیمه‌ها نیز گفت: برخی از بیمه‌ها در رابطه با مسکن مهر نمی‌توانند پرداخت هایش را انجام ندهند. بالاخره بابت تخریب‌هایی که انجام گرفته است، پرداخت مطالبات را انجام نداده اند.
بازوند افزود: برای تامین مصالح ساختمانی مورد نیاز برای بازسازی مناطق زلزله زده جلسات متعددی با مسئولان استان برگزار شد که در نهایت مقرر شد درصد قابل توجهی از سیمان را بنیاد مسکن تامین کند، میله گرد را آهن آلات فروشان کرمانشاهی تقبل کنند و مصالح ساختمانی هم از خود منطقه تامین شود.
وی درباره اینکه ساختمان‌های در دست ساخت برای زلزله زدگان چه زمانی تمام می‌شوند، گفت: بنا داریم تا پایان تیرخانه‌ها را به صاحبانشان تحویل دهیم.

نظر شما