شناسهٔ خبر: 23689844 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

در آستانه برگزاری نشست وین در حال انجام است؛

تحرک مشکوک جریان همصدا با داعش در اتحادیه انجمن هاى اسلامى دانشجویان در اروپا

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز، تشکل‌های دانشجویی همواره جزو اولین اهداف و مامن‌های مورد رخنه‌ی عناصر و جریانات منحط سیاسی و مذهبی بوده است؛ این گزاره را می‌شود با مطالعه‌ی سیر فعالیت تشکل‌های دانشجویی از سال‌های پیش از انقلاب تا به امروز بررسی کرد؛ تشکل‌هایی که ماهیت اصلی‌شان دلسوزی و فعالیت خالصانه‌ی دانشجویان دغدغه‌مند و انقلابی است اما به هر نحوی گاها مورد سوءاستفاده‌ی جریانات سیاسی فرصت‌طلب و منحرف در حوزه‌های فرهنگی و مذهبی می‌شود.

شاید دلیل توجه عمده‌ی اقشار در جایگاه‌های مختلف به جریانات دانشجویی، دلیل اهمیت فعالیت‌های دوران دانشجویی باشد؛ فعالیت‌هایی که بعضا آینده‌ی دانشجویان را در مسیری که ادامه‌ی زندگی‌شان را در آن گام بر می‌دارند رقم خواهد زد.

در همین راستا شاید بتوان گفت که تشکل‌هایی که پسوند «اسلامی» را یدک می‌کشند از هر سو حساس‌ تاثیرگذارتر از سایر تشکل‌ها در دانشگاه در تیرراس اهداف شوم فرصت‌طلبان حوزه‌های مختلف باشند؛ فرصت‌طلبانی که حتی ممکن است اهداف اصلی آنها ضدیت با اسلام و تقویت اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی باشد اما به هر نحوی به دلیل تاثیر و اهمیت جایگاه این تشکل‌ها و نام و کارکردشان، چشم طمع برای تصاحب و سوءاستفاده از آنها می‌دوزند.

یکی از این تشکل‌ها که اتفاق بیش از همه می‌تواند در تیرراس اهداف، تصمیمات و اقدامات شوم دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی قرار گیرد، اتحادیه‌ی انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپاست که طی سال‌های گذشته ضمن تثبیت فعالیت‌های انسان‌دوستانه و تاثیرگذار مسلمانان در سطح اروپا، سعی در افزایش درجه‌ی علمی فعالین این اتحادیه‌ی دانشجویی داشته است تا جاییکه چند سال پیش یکی از اعضای شورای مرکزی این اتحادیه‌ی دانشجویی به عنوان دانشجوی نمونه‌ی جهان برگزیده شد.

توجه ویژه‌ی رهبر معظم انقلاب به اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا
شاید بهتر باورپذیر باشد که این تشکیلات دانشجویی نیز می‌تواند به عنوان یکی از نقاط حساس و تاثیرگذار، در تیرراس اهداف شوم دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی قرار گیرد؛ اتفاقا همین امر می‌تواند دلیل محکمتری بر توجه ویژه‌ی رهبر معظم انقلاب به این اتحادیه‌ی دانشجویی فعال در سطح اروپا باشد. رهبر معظم انقلاب از ابتدای انقلاب و در برحه‌های مختلف با صدور پیام‌هایی دلگرم‌کننده به نشست‌های سالیانه‌ی اتحادیه‌ی انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا، انگیزه‌ی دانشجویان فعال در این اتحادیه را مضاعف نموده و کلیدواژه‌ی "مبارزه با اسلام‌هراسی" را برای محوریت اصلی فعالیت این دانشجویان تکرار کردند.
 
 
 
تهدید عجیب در انتخابات پیش روی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا
اما این تمام ماجرا نیست؛ انتخابات دوره‌ی جدید شورای مرکزی این اتحادیه‌ی دانشجویی در حالی قرار است 8 بهمن‌ماه در وین اتریش برگزار شود که ردپای جریان مشکوک همصدا باداعش در آن به چشم می‌خورد.

شنیده شده است حسین حمدیه، دبیر اسبق انجمن دانشگاه تهران که اکنون از اعضای انجمن اسلامی دانشجویان  فرانکفورت در آلمان و مسئول فرهنگی این اتحادیه است، قصد ایجاد تحرکاتی در انتخابات پیش روی این اتحادیه دانشجویی را دارد. 

اما بررسی رفتار شخصی حسین حمدیه به ویژه در فضای مجازی می‌تواند دورنمای بهتری از پس‌زمینه‌ی ذهنی وی و دوستان همفکر و جریانات نزدیک به آنها را روشن کند.

برای نمونه چند پست وی در شبکه‌ی اجتماعی توئیتر را می‌شود مورد بررسی قرار داد. ابراز عقاید حمدیه در پست‌های توئیتری‌اش انگار به نظر می‌رسد که بی‌پرواتر از سایر موضوع‌گیری‌های وی در دوران دانشجویی‌اش در دانشگاه تهران و فعالیت در انجمن این دانشگاه باشد.

مهمترین نکته‌ی قابل توجه، تمسخر ترور مسلحانه‌ی شهرواندان مظلوم تهرانی در ساختمان مجلس شورای اسلامی بدست نیروهای مزدور داعش است.


گفتنی است که سایر اظهارات حمدیه نیز در پست‌های بعدی قابل رویت است که مطالعه‌ی مجموع آنها شاید بیش از هر چیز تناسب حضور چنین فردی به عنوان یک دانشجویی که نماینده‌ی جریان اسلامگرا در قلب اروپا را ابهام‌برانگیز می‌کند. 

توهین به شهید نواب صفوی


***********************
*******

حمایت از فتنه 88

***********************
*******



***********************
*******

تاکید به رفع حصر سران فتنه



منبع:خبرنامه دانشجویان ایران

نظر شما