شناسهٔ خبر: 23689817 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مجتبی آقایی به فارس خبر داد

پایان چیدمان آثار در جشنواره تجسمی تا امشب/ تقدیر از رایزن فرهنگی برگزیده

دبیرکل دهمین جشنواره بین‌المللی تجسمی فجر گفت: تمام آثار ارسالی توسط دبیرخانه دریافت شده و در حال چیدمان است و اصطلاحاً روتوش آن‌ها تا امشب به پایان می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار تجسمی خبرگزاری فارس، مراسم افتتاحیه دهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر، عصر فردا (سه‌شنبه ۳ بهمن) در فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.

مجتبی آقایی دبیرکل جشنواره درباره آخرین اقدامات انجام گرفته به خبرنگار فارس گفت: از مجموع ۹۱ اثر راه‌یافته به جشنواره، ۸ اثر مربوط به هنرمندان خارجی است که آثار هنرمندان بلژیک برزیل، بنگلادش، عراق، پرو، و صربستان دریافت و آماده شده است، اما ۲ اثر غیر دیجیتال و حجمی بودند که به دلیل مشکلات بیمه‌ای و حمل و نقل، متأسفانه امکان حضور در جشنواره را نیافتند؛ این دو اثر متعلق به هنرمندان کشورهای بلژیک و ترکیه بود.

 

 

وی درباره آثار هنرمندان ایرانی گفت: تمام آثار دریافت شده و در حال چیدمان هستند. اصطلاحاً روتوش آن‌ها تا امشب به پایان می‌رسد و نمایشگاه برای فردا و مراسم افتتاحیه آماده خواهد شد.

آقایی درباره مهمانان و مدعوین حاضر در مراسم افتتاحیه توضیح داد: مهمانان خارجی جشنواره از آمریکا، سوئیس، آذربایجان و ایتالیا به کشورمان رسیده‌اند و فردا در مراسم افتتاحیه حضور خواهند داشت.

دبیرکل جشنواره هنرهای تجسمی فجر درباره دیگر جزئیات مراسم افتتاحیه توضیح داد: حدود ۱۰ تجلیل در مراسم فردا داریم که شامل نگارخانه منتخب، خبرنگار برگزیده، اداره کل ارشاد برتر، رایزن فرهنگی فعال در امور تجسمی و ... است.

وی درباره انتخاب رایزن فرهنگی برتر گفت: ما شاخصه‌ها و مؤلفه‌های مدنظرمان از قبیل تلاش برای برپایی نمایشگاه و اعزام هنرمندان را به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اعلام می‌کنیم و سازمان بر اساس آن رایزن فرهنگی برتر در یک سال گذشته را به ما معرفی می‌کند.

بر اساس این گزارش، دهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر، در  موسسه فرهنگی و هنری صبا همه روزه از ساعت 10 تا 20 و روزهای جمعه 15 تا 20 میزبان حضور مخاطبین است.

انتهای پیام/

نظر شما