شناسهٔ خبر: 23689600 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل ارشاد اسلامی اردبیل:

نمایش «قیز قاپیسی، شاه قاپیسی» اردبیل در آذربایجان اجرا می‌شود

اردبیل – مدیرکل ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: نمایش قیز قاپیسی، شاه قاپیسی اثر هنرمندان اردبیلی در کشور جمهوری آذربایجان اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

سید ناصر اسحاقی در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: این اثر نمایشی به همت هنرمندان اردبیلی و کارگردانی و نویسندگی سلیم رحیمی خلق شده و تاکنون در سه استان تهران، گیلان و اردبیل به روی صحنه رفته است.

وی افزود: به دلیل جذابیت و طرح آداب و رسوم و سنن بومی محلی و به دلیل اجرای توانمند بازیگران، این نمایش در آینده نزدیک در کشور جمهوری آذربایجان نیز اجرا خواهد شد.

مدیرکل ارشاد اسلامی استان از روند رو به بهبود تئاتر اردبیل خبر داد و تأکید کرد: خوشبختانه تولیدات تئاتر استان رونق گرفته و در ۱۰ ماهه امسال ۴۶ هزار نفر اردبیلی پای اجرای نمایش نشسته‌اند.

به گفته اسحاقی تئاتر یکی از هنرهای متعالی است که رشد و رونق آن می‌تواند منجر به توسعه فرهنگی مناطق شود و ضروری است با حمایت از هنرمندان زمینه فعالیت برای آن ها تسهیل شود.

وی به سابقه طولانی هنر تئاتر در اردبیل اشاره و تأکید کرد: هنرمندان متعددی از این خطه درصحنه‌های ملی و جهانی درخشیده‌اند و امید می‌رود روند رو به رشد تئاتر اردبیل تداوم یابد.

نظر شما