شناسهٔ خبر: 23689258 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در گفتگو با ملی پوشان ساحلی مطرح شد؛

فوتبالیست های مطرح هرمزگانی صیادی می کنند/ فوتبال ساحلی به مسئولان دلسوزی نیاز دارد

فاروق درا و فاروق پسنده، دو فرزند خلف سورو هستند که با درخشش در تیم ملی فوتبال ساحلی بار دیگر نام هرمزگان و استعدادهای آن را یادآور شدند گویی برای زنده ماندن چاره ای جز لمس همیشگی توپ در شن ساحل ندارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ محله باستانی سورو با پیشینه ای طولانی تر از بندرعباس، سال ها از جایگاه ویژه ای در تمدن جنوب ایران برخوردار است؛ شاید سورو دیگر بندری مهم و چون گذشته تاثیرگذار نباشد اما فرزندان این محله هنوز اجازه فراموشی یا کمرنگ شدن نام آن را نمی دهند.

فاروق درا و فاروق پسنده، دو فرزند خلف سورویی هستند که با درخشش در تیم ملی فوتبال ساحلی بار دیگر نام هرمزگان و استعدادهای آن را یادآور شدند.

« فاروق » ها را همیشه می توان در حال بازی در کنار دریای همیشه فارس یافت، گویی برای زنده ماندن به فوتبال احتیاج دارند و چاره ای جز لمس همیشگی توپ در شن های ساحل ندارند از این رو هیچ چیز جز بلند شدن بانگ اذان نمی تواند آن ها را از زمین فوتبال بیرون کند.

 

فوتبال ساحلی از درد باند بازی رنج می برد

فاروق درا، بازیکن تیم ملی فوتبال ساحلی در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به اینکه از سال 84 به عنوان بازیکن تیم ملی فعالیت می کند، اظهار کرد:ابتدا در تیم محله بازی می کردم و در مسابقه ای به تیم منتخب استان دعوت شدم و در مسابقات کشوری نظر مربی تیم ملی را جلب و به اردوهای ملی دعوت شوم.

این بازیکن تیم ملی فوتبال ساحلی با تاکید بر اینکه در بازی های فراوانی با تیم ملی به میدان رفته است، تصریح کرد: در چهار دوره جام جهانی، پنج دوره بازی های آسیایی و سه المپیاد ساحلی در پست مدافع به تیم ملی خدمت کنم.

درا با اشاره به اینکه چهار گل رسمی در کارنامه دارد، گفت: در مرحله مقدماتی جام جهانی توانستیم با نتیجه 6 بر 3 از سد امارات بگذریم که در آن مسابقه سه گل را من زدم و باعث صعود تیم شد، آن گل ها را خیلی دوست دارم.

وی با اشاره به اینکه امکانات فوتبال ساحلی بندرعباس با سایر شهرها قابل قیاس نیست، اظهار کرد: هرمزگان نگین فوتبال ساحلی محسوب می شود با این وجود یک سوم امکانات ورزشی شهری چون یزد را ندارد و تنها سهم ما از فوتبال ساحلی چهار زمین ورزشی در کل شهر است که بهترین آن زمین پارک غدیر است.

این بازیکن تیم ملی فوتبال ساحلی با تاکید بر منحل شدن تیم دسته یکی اداره بندر، تصریح کرد: فصل قبل در لیگ دسته یک و تیم اداره بندر بازی می کردم اما این تیم به بهانه کمبود اعتبار از ادامه مسابقات انصراف داد و  این تیم تنها برایمان حاشیه هایی داشت که به آن رسیدگی نمی شد.

درا با بیان اینکه درد فوتبال ساحلی مهجور ماندن است، گفت: استعدادهای زیادی را در بندرعباس، خصوصا محله سورو می شناسم که از بی توجهی ها رنجیده خاطرند و انگیزه ای برای ادامه فوتبال ساحلی ندارند و به صیادی روی آورده اند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر صیاد است، بیان کرد: از زمانی که در تیم ملی بازی می کنم، صیاد هستم و برای تیم یگان امواج بازی کرده ام اما موفق به دریافت مطالباتم نشده ام؛ از تیم های شهرهای دیگر پیشنهاد داشته ام اما قرارداد های فوتبال ساحلی آنقدر وسوسه کننده نیست و بودن در سورو و صیادی را به آن ترجیح می دهم.

این بازیکن تیم ملی فوتبال ساحلی با بیان اینکه حضور در تیم ملی پارتی می خواهد، اظهار کرد: فوتبال ساحلی از درد باند بازی رنج می برد به طوری که اجازه نمی دهند کسی که لیاقت پوشیدن این لباس را دارد به آن راه پیدا کند و به مربی اجازه انتخاب کردن نمی دهند و او را برای انتخاب بازیکن تحت فشار می گذارند.

درا با تاکید بر اینکه بر حمایت نشدن از تیم های محلی، تصریح کرد: زمانی که تیم محله سورو برای مسابقات آماده می شود، هیچکس مخارج تیم را متحمل نمی شود اما زمانی که این تیم محلی قصد شرکت در جامی را دارد، مسئولان به صحنه می آیند تا کاپ ها را به نام خود ثبت کنند.

وی با بیان اینکه فوتبال ساحلی هرمزگان در حال پشرفت است، گفت: فوتبال ساحلی به مسئولان دلسوزی احتیاج دارد که آن را به جلو هدایت کند نه کسانی که از استعدادها و ظرفیت های استان غافل شده اند.

بازیکن تیم ملی فوتبال ساحلی با اشاره به وضع زمین فوتبال ساحلی محله سورو، خاطرنشان کرد: داشتن یک زمین ورزشی مناسب کمترین حق محله ای است که چندین بازیکن تیم ملی را در ادوار مختلف به خود دیده اما اکنون این زمین حتی از داشتن نورافکن سالم نیز محروم است.

قرارداد های فوتبال ساحلی پوشالی است

فاروق پسنده، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ساحلی در گفتگو با خبرنگار هرمز، اظهار کرد: شش سال پیش زمانی که در تیم یگان امواج بازی می کردم به تیم ملی دعوت شدم و در پست مهاجم در تیم ایفای نقش کردم.

بازیکن سابق تیم ملی با اشاره به دو تورنومتی که با تیم ملی خوش درخشیده است، تصریح کرد: در اولین حضور رسمی خود در تیم ملی به مسابقات بین المللی بلاروس اعزام شدیم که در آن با تیم های استوانی، بلاروس و ترکیه به رقابت پرداختیم و قهرمانی را از آن خود کردیم.

پسنده با تاکید بر اینکه در مسابقات قهرمانی چابهار مسابقات ارگان های دریایی چابهار آقای گل شده است، بیان کرد: تا کنون موفق به کسب عنوان های فردی یک دوره آقای گلی لیگ برتر، دو دوره مسابقات کارگری و چهار دوره استانی شده ام و با این وجود دو سال است که از همراهی تیم ملی محرومم و به تیم دعوت نمی شوم.

وی با اشاره به اینکه در تیم شهرداری مشغول به فعالیت است، اظهار کرد: ابتدای فصل را بسیار خوب شروع کردیم اما پس از مدتی تمرینات به علت نداشتن پزشک تیم تعطیل شد و این مسئله روند رو به رشد تیم را متوقف کرد و نهایتا نتوانستیم جایگاهی بیش از هفتم کسب کنیم.

بازیکن سابق تیم ملی با بیان اینکه هنوز مطالبات بازیکنان شهرداری پرداخت نشده است، تصریح کرد: با وجود اینکه فصل به پایان رسیده کمتر از 10 درصد مطالباتمان را دریافت کرده ایم که این مبلغ یک میلیون و 800 هزار تومان برای یک نیم فصل می باشد این در حالی است که بازیکنان فوتبال چمنی 20 درصد از قراردادشان را دریافت کرده اند و این مبلغ معادل کل بودجه اختصاص یافته به فوتبال ساحلی است.

پسنده با اشاره به اینکه صیادی را به عنوان پیشه خود قبول کرده است، بیان کرد: من در فصل مسابقات صیادی را رها می کنم و بعد از پایان فصل دوباره به آن برمی گردم و با وجود بدقولی ها و قراردادهای پوشالی فوتبال دلیلی جز علاقه به این ورزش برای ادامه آن ندارم.

وی با تاکید بر وضع آشفته تر فوتبال ساحلی بانوان، اظهار کرد: تیم فوتبال ساحلی بانوان چندین دوره قهرمان شده اما از ابتدایی ترین امکانات نیز محروم است و باید گفت که مسئولان برای این ورزش هیچ ارزشی قائل نیستند.

سرمایه گذاری 70 میلیونی برای استعدادیابی

مظفر خادمی نسب، معاونت ورزشی سازمان ورزش و جوانان استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به فوتبال ساحلی وضعیت مطلوبی دارد، اظهار کرد: کمبودهای زیادی در این ورزش داریم اما به طور کلی وضعیت مطلوبی داریم چرا که خیلی از شهرهای استان زمین فوتبال ساحلی دایر شده است.

معاونت ورزشی سازمان ورزش و جوانان استان با اشاره به اینکه در تمام شهرستان های ساحل خیز از زمین فوتبال ساحلی برخوردار است، تصریح کرد: در شهرستان های بندر خمیر، میناب، بستک و بسیاری از شهرهای دیگر زمین فوتبال ساحلی داریم که در این زمین ها هرساله مسابقات استانی برگذار می شود.

خادمی نسب با تاکید بر استعدادیابی های انجام شده در این حوزه، عنوان کرد: استعدادهای زیادی داشته ایم که توانسته اند به تیم ملی راه پیدا کنند و بیش از این به پیشرفت احتیاج داریم و برای پیشرفت بیش از پیش رشته های ورزشی مسئولان استعدادیابی ما در حال فعالیت هستند.

وی افزود: امسال با کمک کارشناسان وزارت ورزش توانسته ایم استعدادیابی شش رشته را شروع کنیم و برای سایر رشته ها به همکاری هیئت های ورزشی احتیاج داریم و تا کنون 70 میلیون تومان برای این کارگاه استعدادیابی هزینه شده است.

معاونت ورزشی سازمان ورزش و جوانان استان خاطرنشان کرد: برنامه استعدادیابی که در دستور کار سازمان ورزش قرار گرفته است در سال 97 جدی تر می شود و برای سال آینده برنامه زمان بندی به هیئت ها داده شده است.

انتهای پیام/

نظر شما