شناسهٔ خبر: 23689221 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

روزنامه خلق نوشت؛

آمریکا چین را به تقویت نظامی در دریای چین جنوبی وادار کرده است

یکی از روزنامه‌های مطرح چین با اعلام اینکه آمریکا مشکل‌ساز است، نوشت: عملیات اخیر آمریکا در تردد آزاد دریایی در دریای چین جنوبی اقدامات آمریکا در دریای چین جنوبی تنها دلیل تقویت استقرار نظامی پکن در آب‌های مورد مناقشه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه چین اعلام کرده که ناوشکن یو.اس.اس هوپر آمریکا به ۱۲ گره دریایی جزیره "هوآنگیان" یا همان صخره‌های مرجانی "اسکاربورو شول" در دریای چین جنوبی نزدیک شده است.

این جدیدترین عملیات نیروی دریایی آمریکا در منطقه دریای چین جنوبی است و پس از آن صورت گرفته که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به دنبال همکاری با چین در رویارویی با برنامه‌های موشکی و اتمی کره شمالی است.

روزنامه "خلق" چاپ حزب حاکم کمونیست چین در یادداشتی با اشاره به اوضاع در دریای چین جنوبی نوشت: مشخص است که آمریکا به دنبال نظامی‌سازی منطقه است. با توجه به این پیشینه بد مربوط به همکاری و صلح، این ناو آمریکایی تنها مشکل ساز است. اگر آمریکا مشکل آفرینی کند و به دنبال ایجاد تنش در منطقه باشد، باعث می‌شود تا چین از روش خودش که دفاع از صلح و آرامش در دریای چین جنوبی است، استفاده کند. به این ترتیب، چین باید موقعیت خود را در منطقه گسترش دهد و آن را تقویت کند.

روزنامه گلوبال تایمز چین نیز نوشت، کنترل چین بر دریای چین جنوبی در حال گسترش است و تنها با هدف رویارویی با اقدامات تحریک آمیز آمریکا صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

نظر شما