شناسهٔ خبر: 23689183 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد:

باید از ترک تحصیل دانش‌آموزان روستایی جلوگیری شود

نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید تلاش کرد تا از ترک تحصیل دانش آموزان روستایی جلوگیری شود و بستر لازم جهت ادامه تحصیل آنان فراهم شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، هادی زارع پور در گردهمایی دوره‌ای معاونین آموزشی و کارشناسان شهرستان و مناطق 13 گانه استان در گچساران افزود: هیچ جامعه‌ای بدون داشتن یک برنامه مدون در حوزه تعلیم و تربیت نمیتواند مسیر پیشرفت و ترقی را طی کند. درک معلم به عنوان عنصر اصلی و کلیدی آموزش و پرورش و نقطه آغاز هر تغییر و تحولی در جامعه است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: باید تعهد حرفه ای معلمان افزایش یابد و معلمان با فن آوری و اطلاعات روز آشنا و در جریان آموزش، از فن آوری های روز استفاده کنند. کیفیت بخشی به فعالیت های آموزش و پرورش  اساس سیاست های کلی  دولت تدبیر و امید است.

وی گفت: ارتقای مدیریت آموزشگاهی و کاهش تمرکز از دیگر برنامه های دولت تدبیر و امید  است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: کاهش ۱۲هزار ساعت حق التدریس به 5000 ساعت نوعی بهره وری در راستای اقتصاد مقاومتی است.

زارع پور بیان کرد: توزیع نامتوازن رشته‌ای در کشور و استان نامطلوب بوده و باید برنامه‌ریزی دقیق جهت توزیع متوازن رشته‌ای و توجه بیشتر به رشته های  فنی، حرفه‌ای و کاردانش انجام شود. باید تلاش کرد تا از ترک تحصیل دانش آموزان روستایی جلوگیری شود و بستر لازم را جهت ادامه تحصیل این دانش آموزان تا پایان دوره متوسطه در مناطق روستایی فراهم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در زمینه پوشش تحصیلی کهگیلویه و بویراحمد از نظر میانگین کشور بالا بوده اما باید تلاش کرد تا بتوانیم در کشور رتبه اول را در پوشش تحصیلی کسب کنیم.

زارع پور اضافه کرد: 23 درصد از دانش آموزان در مقطع متوسطه در کهگیلویه و بویراحمد به رشته‌های فنی و حرفه‌ ای و کار و دانش هدایت شدند. تا پایان برنامه توسعه ششم باید 50 درصد از دانش آموزان به رشته‌های فنی و حرفه ‌ای و کار و دانش سوق داده شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: باتوجه به فرا رسیدن سرما، مدیران و معاونان موظف هستند تا وسایل گرمایشی مدارس را کنترل کرده تا از بروز هرگونه حادثه جلوگیری شود.

به گزارش ایسنا، گردهمایی یک روزه دوره‌ای معاونین آموزشی و کارشناسان شهرستان و مناطق 13 گانه استان کهگیلویه و بویراحمد به میزبانی گچساران برگزار شد.
انتهای پیام

نظر شما