شناسهٔ خبر: 23689057 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

ذخیره‌سازی سوخت برای بیش از ۳۶ هزار مشترک روستایی در کردستان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان از ذخیره سازی فرآورده‌های نفتی برای بیش از ۳۶ هزار مشترک

صاحب‌خبر -

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان از ذخیره سازی فرآورده‌های نفتی برای بیش از ۳۶ هزار مشترک روستایی خبر داد.

به گزارش ایلنا، فریدون یاسمی با بیان این مطلب افزود: با توجه به سرد و کوهستانی بودن استان کردستان و همچنین کاهش شدید دمای هوا در این فصل، هر سال تدابیر مناسبی برای سوخت رسانی مطلوب به همه نقاط منطقه، از ماه‌ها پیش اندیشیده می‌شود تا مشترکان فاقد گاز طبیعی، در روزهای سرد و برفی زمستان با مشکلی مواجه نشوند.

وی با اشاره به ضرورت ذخیره سازی نفت سفید روستایی تصریح کرد: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان، از ابتدای خردادماه اقدام به ذخیره سازی سوخت برای بیش از ۳۶ هزار مشترک روستایی کرده است.

یاسمی افزود: به این ترتیب، در روزهای اخیر نیز که شاهد بارش برف در استان بوده ایم، سوخت رسانی به شکل مطلوبی روند طبیعی خود را ادامه می دهد و خوشبختانه در هیچ ناحیه ای از منطقه کردستان با مشکل مواجه نیستیم.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۶۵ میلیون لیتر نفت سفید به مناطق روستایی استان ارسال و ذخیره سازی شده است که از این میزان فرآورده بیش از ۴۹ میلیون لیتر آن در روستاهای نقاط صعب العبور ذخیره سازی و توزیع شده است. 

یاسمی با بیان این که ۴۵۵ باب فروشندگی تعاون روستایی و ۴۲ باب فروشندگی محور در منطقه کردستان فعال است، تصریح کرد: سوخت مورد نیاز نواحی مختلف منطقه کردستان با استفاده از ۲۲۶ دستگاه نفتکش منتقل می شود.

 یاسمی در ادامه افزود: سهمیه سوخت سالیانه هر خانوار شهری(خانوارهای بدون انشعاب گاز طبیعی) یک هزار و ۸۰۰ لیتر است و این خانوارها می‌توانند با مراجعه به فروشندگی‌های شهری موجود در محله های مختلف شهر به دریافت سهمیه خود بر اساس کالا برگ‌های توزیعی در فاصله های زمانی مشخص اقدام کنند.

یاسمی در پایان به صدور کالابرگ ویژه در دهه فجر برای ساکنین روستاهای استان در صورت نیاز به دریافت نفت سفید مازاد بر سهمیه اختصاصی اشاره و افزود: وضعیت ذخیره سازی فرآورده های نفتی در تاسیسات انبار های نفت منطقه مطلوب و هیچ گونه مشکلی در تامین و توزیع سوخت در استان وجود ندارد.

نظر شما