شناسهٔ خبر: 23688916 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

گجت‌هاي فوق مدرن

سال 2012 کمپانی پلی استیشن با ابزار جدید خود با نام PS Vita غوغا کرده است. اولین نکته جالب‌توجه در مورد این گجت از صفحه نمایش 5‌ اینچی آن می‌توان نام برد که از نوع OLED طراحی شده است. در عمل این تغییرات باعث بزرگ‌تر شدن صفحه‌نمایش و بهتر شدن کیفیت تصاویر نمایش داده شده توسط آن است.

صاحب‌خبر -

علاوه بر این، صفحه نمایش لمسی و پد مخصوص لمس کردن و حرکت دادن که در قسمت پشت این گجت قرار داده شده، سبب شده ویتا به عنوان یک ابزار فوق‌العاده مطرح باشد. تمام این قابلیت‌ها باعث شده است که شما بتوانید با دنیای مجازی بازی‌ها به آسانی ارتباط برقرار کرده و بازیتان را به صورت زنده انجام دهید. بیش از 250 بازی مختلف برای این گجت فوق هوشمند طراحی شده، بازی‌هایی مثل Assassin’s Creed III و Need for speed most wanted .

همچنین شما با این گجت می‌توانید آهنگ‌ها و ویدئو‌هایتان را ذخیره کرده تا در صورت نیاز از آنها استفاده کنید. اگر هم قصد انجام بازی‌های گروهی را داشته باشید، می‌توانید با کمک دو اتصال وای.فای و 3G به دیگر گجت‌ها متصل شوید و هر آنچه را می‌خواهید انجام دهید.

مایکروسافت نیز با تولید تبلت فوق پیشرفته‌ای با نام surface توانسته سروصدای زیادی به پا کند. شما می‌توانید با استفاده از surface با صفحه نمایش 6/10 اینچنی‌اش تمام کار‌هایتان را انجام دهید، یا با استفاده از یک کاور جانبی که با کمک آهنربا به این تبلت متصل می‌شود از صفحه کلید آن استفاده کنید. در ضمن با وصل این تبلت به لپ‌تاپ یا رایانه‌تان می‌توانید از صفحه‌نمایش متصل به آن، کارهای مورد نظرتان را انجام دهید.

سیستم عامل طراحی شده برای surface ویندوز RT است که بر گرفته از ویندوز 8 بوده و توسط کمپانی مایکروسافت طراحی شده است. این سیستم عامل قابلیت ذخیره‌سازی تا 64 گیگابایت در حافظه خود را دارد. چنین ویندوزی برای یک تبلت سیستم بسیار مناسب و فوق هوشمند می‌تواند باشد.

کمپانی GoPro که در رده یکی از بهترین تولیدکنندگان دوربین‌ها قرار دارد، اعلام کرده گجت Hero3 خود را به یکی از با کیفیت‌ترین دوربین‌های فیلمبرداری مجهز کرده است. با وجود این اندازه دوربین فوق هوشمند به قدری کوچک است که می‌تواند در یک دست جا شود. این دوربین 4/2 اینچ پهنا و 6/1 اینچ ارتفاع دارد و وزن آن حدود 74 گرم است.

تنها نکته متفاوت و جالب توجه در مورد این دوربین فوق هوشمند قابلیت نصب آسان آن است؛ یعنی شما می‌توانید این دوربین را روی دوچرخه یا کلاه ایمنی و هر وسیله دیگری قرار دهید تا تصاویر مناظر اطراف را ضبط کنید.

یکی دیگر از گجت‌های خارق‌العاده iRobot Roomba790 نام دارد. تصور کنید جاروبرقی هوشمندی دارید که به صورت خودکار دور تا دور خانه می‌گردد و آشغال‌های روی زمین را جمع‌آوری می‌کند. اگر چه جاروبرقی‌های ربات چندان جدید نیستند، اماRoomba790 که سال 2012 معرفی شد با قابلیت‌های بسیار فوق‌العاده‌ای همراه است. این وسیله به شکل هوشمند سراسر اتاق را جستجو کرده و همه‌چیز را تمیز می‌کند، سپس به اتاق بعدی می‌رود. این وسیله به صورت خودکار از روی هر وسیله‌ای که روی زمین وجود داشته باشد عبور کرده و تمام سطوح را تمیز می‌کند. این وسیله خودکار از بسیاری موانع سخت هم عبور کرده و همه چیز را تمیز می‌کند. بعد از تمیز شدن تمام اتاق‌ها، جاروبرقی به صورت خودکار به محل شارژ اولیه خود برمی‌گردد و تا زمان شارژ کامل همان جا قرار می‌گیرد.

در اکتبر سال 2012 شخصی به نام فلیکس بامگارتنر اولین شخصی بود که در سقوط آزاد خود دیوار صوتی اطراف پوسته زمین را در هم شکست. این سقوط آزاد از ارتفاع 39 کیلومتری بالاتر از سطح زمین انجام گرفت. سرعت این سقوط آزاد برابر 1342 کیلومتر بر ساعت بود. تمام کارهای مربوط به سقوط آزاد با کمک کمپانی Zenith Stratos انجام گرفت؛ یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌هایی که در زمینه ساخت ساعت‌ کار می‌کند. از مشخصات بسیار بارز این ساعت، جنس شیشه‌ قرار داده شده روی صفحه آن است که از نوع سنگ کریستال است. دقت بسیار بالای کرونوگراف آن در مقایسه با دیگر ساعت‌ها، از دیگر شاخصه‌های آن است. براساس آزمایش‌های انجام گرفته این ساعت قابلیت بسیاری در زمینه تحمل دمای بالا، فشار زیاد، سرعت و ضربه‌های محکم دارد.

یکی از معروف‌ترین برند‌هایی که اطلاعات را از اینترنت دریافت و از طریق تلویزیون‌های با کیفیت زیاد یا دستگاه‌هایBlue-ray پخش می‌کند، گجتی است با نام .Roku امسال این کمپانی گجت جدیدی طراحی کرده که بسختی به اندازه یک USBمی‌رسد، ولی با وجود این می‌تواند به تلویزیون متصل شده و تصاویر را روی آن نمایش دهد. این وسیله که Streaming stick نام دارد می‌تواند محتویات HD بسیار با کیفیتی را همانند دیگر گجت‌های معمولی تولید شده توسط کمپانی Roku نمایش دهد. این وسیله جزو یکی از پیشرفته‌ترین فناوری‌های تا به حال ساخته شده است، به خاطر داشته باشید که این وسیله فقط با ابزار‌هایی که قابلیت اتصال از طریق MHL را دارد می‌تواند کارهای لازم را انجام دهد؛ به همین دلیل تلویزیون‌هایی چون هیتاچی، Insignia و میتسوبیشی می‌توانند با استفاده از این USB تصاویر را برایتان نمایش دهند.

نازلی وحدت

منبع:www.howstuffwork.com

نظر شما