شناسهٔ خبر: 23687782 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

سردار قاآنی در همایش «آزادی مسجدالاقصی در سپهر پیروزی مقاومت»:

رژیم صهیونیستی به دنبال پرده‌برداری از روابط گسترده خود با کشورهای مرتجع منطقه است

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: اکنون رژیم صهیونیستی به دنبال پرده‌برداری از روابط گسترده خود با کشورهای مرتجع منطقه است.

صاحب‌خبر -

رژیم صهیونیستی به دنبال پرده‌برداری از روابط گسترده خود با کشورهای مرتجع منطقه استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ «اسماعیل قاآنی» جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه در همایش «آزادی مسجدالاقصی در سپهر پیروزی مقاومت» که در دانشگاه عالی دفاع ملی در حال برگزاری است، با تقدیر از برگزارکنندگان این همایش اظهار داشت: تاسیس رژیم صهیونیستی در حوزه عملکرد و رفتار در هفتاد سال گذشته به دو مقطع قابل تقسیم است؛ یکی مقطع قبل از انقلاب اسلامی و دیگری مقطع بعد از انقلاب اسلامی.

وی با بیان اینکه اشغالگری و تجاوزهای گسترده رژیم صهیونیستی مربوط به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی است، افزود: پیشروی این رژیم نامشروع با پیروزی انقلاب و قوت گرفتن مقاومت کُند و در جاهایی نیز به طور کامل متوقف شده است.

سردار قاآنی با بیان اینکه در طول تاریخ رژیم صهیونیستی 3 مدل برخورد را در منطقه تجربه کرده است، تصریح کرد: برخورد اول از نوع برخورد نظامی کلاسیک بوده که عمدتاً مرتبط به قبل از انقلاب اسلامی است و مهمترین آن درگیری 3 کشور عربی با رژیم صهیونیستی بوده که منجر به از دست دادن بخش‌هایی از سرزمین‌های این سه کشور شده است.

وی خاطرنشان کرد: گام بعدی عملکردی این رژیم انجام اقدامات روانی بر روی رهبران کشورهای عربی بوده که با ایجاد فضای مذاکره و القای سازش به رهبران سست عنصر منطقه، ادامه پیدا کرده است، این مذاکرات با قرارداد کمپ دیوید آغاز شد و تا به امروز ادامه دارد‌ که برخی از رهبران عرب بدون توجه به خواسته مردم فلسطین این مسیر القایی و منحط را طی کردند، که برایشان جز فضاحت چیزی به دنبال نداشت.

سردار قاآنی گفت: گام سوم وضعیتی است که امروز زمزمه‌هایی از آن را برای سازش‌های گسترده‌تری با رژیم صهیونیستی از گوشه و کنار و لسان برخی افراد می‌شنویم، که البته این رویکرد از قبل نیز در پشت پرده وجود داشته و ما از آن مطلع بودیم اما امروز می‌خواهند این روابط گسترده را پرده‌برداری و به صراحت نشان دهند و بدتر از همه اینکه امروز این افراد کار را به جایی رسانده‌اند که رژیم صهیونیستی برای مذاکرات صلح شرط می‌گذارد. مثلاً می‌گوید صلح دارای شروطی است که اگر عربستان با آن کنار نیاید، روند رسیدن به صلح امکان‌پذیر و میسر نمی‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: مسیری که جمهوری اسلامی ایران پرچمدار آن بوده و همواره از آن پشتیبانی کرده است، مسیر مقاومت است.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه با تاکید بر اینکه جبهه مقاومت با اجرای عملیات و حرکت بروز پیدا می‌کند، افزود: روز به روز بر طرفداران جبهه مقاومت افزوده می‌شود.

سردار قاآنی ادامه داد: نمایش توان نظامی رژیم صهیونیستی ناشی از ابزار تبلیغاتی است که در دست آنان قرار دارد. و اگر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تعهد دفاع از امنیت رژیم صهیونیستی را ندهند، نامزدی آنان تایید نمی‌شود. آمریکا تمامی امکانات رسانه‌ای و تبلیغاتی خود را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده است.

وی با طرح این مسئله که امروز رژیم صهیونیستی در چه وضعیتی قرار دارد و قبل از انقلاب در چه وضعیتی بود، گفت: رژیمی که پیش از انقلاب اسلامی عملیات‌های متجاوزانه گسترده‌ای انجام می‌داد و در زمانیکه ما مشغول جنگ با رژیم بعث عراق بودیم، در لبنان جولان می‌داد و هزاران نفر را از بین می‌برد. اما هنگامی که در سال 2000 میلادی مردانی بزرگ و متکی به خدا به میدان مبارزه آمدند و سختی‌ها و فشارها را تحمل کردند و براساس جنگ عزتمدارانه وارد نبرد شدند، کاری کردند که اسرائیلی‌ها از جنوب لبنان در حالی فرار کردند که بیسیم‌هایشان در برخی قرارگاه‌ها روشن و دیگ‌های غذایشان جوشان بود.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه در ادامه به تشریح جنگ 33 روزه پرداخت و گفت: دشمن صهیونیستی آنچه که از دست اندازی، جنایت و تجاوز از دستش برمی‌آمد در این نبرد از خود بروز داد و جنایتی نبود که در بیروت و شهرهای جنوبی انجام ندهد و چون با سد محکمی چون حزب الله روبرو شد و نتوانست به اهدافش برسد با تغییر استراتژی به طرف نهر لیتانی یورش برد تا با باز کردن فضای تبلیغاتی جدید، شکست خود در لبنان را از اذهان دور کند که در پیشبرد این استراتژی نیز ناکام ماند.

وی اضافه کرد: دشمن بعد از شکست در جنگ 33 روزه به غزه حمله کرد، محلی که عمق استراتژیک ندارد و حتی نتوانست یک سوم این مناطق را به تصرف درآورد و شکست دیگری را در کارنامه خود ثبت کرد.

سردار قاآنی با اشاره به اهمیت و اثرگذاری حزب الله لبنان در منطقه بیان کرد: امروز فرمانده مقتدر حزب الله در اتاق کار خود می‌نشیند و به مسئولان رژیم صهیونیستی می‌گوید اگر فلان کارخانه را تعطیل نکنید، مورد هجمه قرار خواهد گرفت و به تبع آن مردم فلسطین اشغالی آنقدر به دشمن فشار می‌آورند که مسئولان این رژیم مجبور به تعطیل کردن کارخانه می‌شوند. پس با این وجود می‌توان نتیجه گرفت که تنها راه مقابله با این غده سرطانی، مقاومت است.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه تصریح کرد: باید دید افرادی که در مسیر سازش پیش رفتند به کجا رسیدند و افرادی که در راه مقاومت پیش رفتند، به کجا رسیدند.

سردار قاآنی گفت: آمریکا دو جنگ بزرگ را که هر دو هزینه‌ای 6 هزار میلیارد دلاری را بر دوش این کشور گذاشت را در راستای افزایش امنیت رژیم صهیونیستی انجام داد و بعد از ناکامی در این حوزه کثیف‌ترین انسان‌ها را برای ارتقای امنیت رژیم صهیونیستی تربیت و در منطقه تجهیز کرد؛ به طوری که اردوغان چند روز گذشته اعلام کرد آمریکا 4 هزار کامیون تسلیحات برای تجهیز تکفیری‌ها به منطقه ارسال کرد. و جبهه مقاومت در مقابل توانست با هزینه محدود و نازل، که اصلاً با طرف مقابل قابل قیاس نیست، اراده آنان را در منطقه ناکام گذارد، به طوری که امروز مراکز مطالعاتی رژیم صهیونیستی بحث از حفظ کیان رژیم صهیونیستی می‌کنند و کارشناسانشان نیز به مردم این رژیم پیشنهاد می‌کنند که منازلشان را در اروپا نفروشند، شاید در 25 سال آینده به آن نیاز پیدا کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: جرم سوریه این است که بستر حرکت مقاومت جهت آزادی فلسطین است و رژیم صهیونیستی و آمریکا امروز به دنبال افزایش جمعیت فلسطین در اردن هستند و می‌خواهند این جمعیت 50 درصدی را به 80 درصد برسانند تا مردم فلسطین در واقع به طور خودکار کنترل اردن را به عهده گیرند و وطن خود را فراموش کنند.

سردار قاآنی با اشاره به اینکه راهبرد دیگر آنان تصرف صحرای سیناست، افزود: آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها امروز به دنبال مدیریت داعش هستند و نه از بین بردن داعش؛ امروز عملیات‌هایی در سرزمین سینا انجام می‌شود تا منطقه را شلوغ کنند و بعد عملیات‌هایی را در غزه شروع کنند و تعدادی از فلسطینی‌ها را از غزه به سرزمین سینا انتقال دهند و بدین ترتیب به اهداف خود برسند.

وی در پایان بیان کرد: مصوبه انتقال سفارت آمریکا به قدس مربوط به 25 سال پیش است و اینکه این مصوبه امروز اجرا می‌شود به دو دلیل است؛ نخست اینکه بخشی از آن به سیاست ترامپ و عوامل صهیونیستی داخل حکومت او برمی‌گردد و بخشی دیگر به عوامل سست عنصر جهان اسلام باز می‌گردد که اعتبار اسلامی را در جهت منافع خود می‌فروشند. انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت اجازه نخواهند داد این لقمه از گلوی این افراد پایین برود.

انتهای پیام/ 221

نظر شما