شناسهٔ خبر: 23687055 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

تیلرسون برای دیدار با جانسون راهی لندن شد

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، انتظار می‌رود بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس و رکس تیلرسون،‌ همتای آمریکایی‌اش درباره مسائل مختلف بین‌المللی از جمله بحران کنونی در یمن، ‌مذاکره کنند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا سفر خود به انگلیس برای افتتاح سفارت جدید آمریکا در لندن را لغو کرده و از انتقال سفارت آمریکا از میدان "گراونر" در منطقه معروف "می‌فر" واقع در مرکز لندن به یک منطقه دور افتاده در "ناین المز" در جنوب رودخانه "تمز" انتقاد کرد.

اما تیلرسون اعلام کرده که امیدوار است بتواند از ساختمان شیشه‌ای و ۱۲ طبقه‌ای جدید سفارت آمریکا در لندن دیدار کند.
تیلرسون گفت: بوریس جانسون در حال چیدن یک برنامه فشرده برای سفر من به لندن است اما امیدوارم در این خلال بتوانم از ساختمان جدید سفارت کشورمان در لندن دیدن کنم.

وی افزود، تصمیم ترامپ برای لغو سفر به لندن به ترزا می، نخست وزیر انگلیس اجازه می‌دهد تا تمرکز خود را بر بریگزیت معطوف کند.

تیلرسون هفته گذشته به خبرنگاران گفته بود: ترامپ یکی از طرفداران خروج انگلیس از اتحادیه اروپاست و همچنان معتقد است که بریگزیت تصمیمی درست برای انگلیسی‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: انگلیس باید در حال حاضر تمامی تمرکز خود را بر مذاکرات بریگزیت که برای آنها بسیار حائز اهمیت است معطوف کند و فکر می‌کنم ترامپ کاملا این ضرورت را درک کرده که ترزا می باید در حال حاضر تمامی توجه خود را به بریگزیت معطوف کرده و به مذاکرات حول محور بریگزیت بپردازد.

تیلرسون در جریان یک تور اروپایی که شامل توقف در پاریس، ورشو و داووس به منظور شرکت در مجمع اقتصاد جهان است، به لندن سفر می‌کند.
 
  •  
     

برچسب‌ها:

نظر شما