شناسهٔ خبر: 23687042 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

لاوروف: اقدامات یکجانبه آمریکا در سوریه، ترکیه را خشمگین کرده لاوروف: اقدامات یکجانبه آمریکا در سوریه، ترکیه را خشمگین کرده

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

لاوروف: اقدامات یکجانبه آمریکا در سوریه، ترکیه را خشمگین کرده

وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که اقدامات یکجانبه آمریکا در سوریه موجب خشم ترکیه شده است.

به گزارش ایسنا، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با روزنامه کومرسانت گفت: بسیاری از کارشناسان سیاسی از ما درباره دلیل نگرانیمان نسبت به مشکل احتمالی در توافق با برنامه هسته‌ای ایران به دلیل مواضع آمریکامی‌پرسند. می‌گویند بگذاریم آمریکا عدم توانایی‌اش در عمل به معاهداتی که امضا کرده و نقش ویرانگر خود در روند صلح چه در ایران چه سوریه را ثابت کند. آمریکا اکنون اقدامات یکجانبه‌ای را اتخاذ کرده است که به خشم شدید ترکیه منجر شده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه گفت: تحریم‌هایی که آمریکا علیه روسیه اعمال کرده هرگز بر سیاست خارجه مسکو تأثیر نخواهد گذاشت. این تحریم‌ها توجیه نشدنی است. مسکو سیاست خارجه و منافع خاص خودش را دارد و باید همگان به خطوط قرمز روسیه احترام بگذارند. من معتقدم که سیاستمداران جدی در اروپا درک می‌کنند که باید به این خطوط قرمز احترام گذاشته شود همانطور که طی جنگ سرد احترام گذاشته می‌شد.

وی تأکید کرد: مسکو حق حمایت از منافع شهروندان خود را دارد زمانی که در کشورهای دیگر در معرض ظلم قرار می‌گیرند و حقوقشان نقض می‌شود همانطور که درباره اوکراین این اتفاق افتاد.

لاوروف گفت: برخی اعضای کنگره به وجود روابط نادرست میان آمریکا و روسیه اذعان دارند و معتقدند که این روابط باید درست شود.

وی گفت: نگرانی بی‌سابقه غرب درباره روسیه از چیزی که در زمان جنگ سرد بود فراتر رفته است.

وزیر خارجه روسیه تلاش‌ها برای تحریم روسیه را محکوم و این تحریم‌ها را بی‌اثر دانست.

برچسب‌ها:

نظر شما