شناسهٔ خبر: 23687030 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار تهران خبر داد؛

فرصت ۶ ماهه واحدهای صنعتی چرمشهر برای پیش تصفیه پسماند

ورامین- استاندار تهران در جلسه مشترک توسعه و برنامه ریزی استان تهران با کمیته برنامه ریزی ورامین از فرصت ۶ ماهه واحدهای صنعتی چرمشهر برای پیش تصفیه پسماند خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین مقیمی، صبح دوشنبه در جلسه مشترک توسعه و برنامه ریزی استان تهران با کمیته برنامه ریزی ورامین طی سخنانی گفت: ظرف ۶ ماه همه واحدهای مستقر در شهرک صنعتی چرمشهر باید پیش تصفیه داشته باشند.

استاندار تهران گفت: پیش تصفیه هزینه چندانی ندارد و انجام این طرح توسط واحدهای صنعتی به سادگی امکان پذیر است.

وی افزود: در پیش تصفیه پسماندهای بزرگ جمع آوری می شود و سپس پسما ندها با سالاریه می باشد.

شرکت شهرک های صنعتی استان تهران محلی برای دفن بهداشتی پسماندها در نظر بگیرند

استاندار تهران گفت: بحث دوم این است که شرکت شهرک های صنعتی استان تهران محلی برای دفن بهداشتی پسماندهای فوق در نظر بگیرد، مسئول شرکت شهرک های صنعتی است.

مقیمی اضافه کرد: برای تصفیه پسماندها پیگیری ها ادامه یابد، این وضع زیبنده یک شهرک صنعتی نیست، بوی نامطبوع آن منطقه آزار دهنده است، کارگران شاغل در منطقه حق استفاده از محیط زیستی پاک دارند.

وی افزود: اگر در این چند دهه کارهای محول را به تدریج انجام می دادیم، قطعا امروز مشکلات کم تر می شد.

استاندار تهران اضافه کرد: ۶ ماه فرصت هم داده می شود، تا زمینی برای پسماندها در نظر گرفته شود و دور آن حصار بکشیم و تمام پسماندهای چرمشهر توسط شرکت شهرک های صنعتی به این زمین منتقل شود.

واگذاری زمین پسماند از منابع طبیعی به شهرداری ورامین تا یک ماه آینده تعیین تکلیف شود

مقیمی گفت: توسعه صنعت چرم جزو اولویت های استان است و منابع مالی و تسهیلات برای توسعه این صنایع از طریق بانک ها و صندوق ذخیره ارزی تامین شود.

وی در خصوص پسماند شهری ورامین نیز گفت: یکی از ۴ منطقه بازیافت مربوط به جنوب شرق استان تهران و در منطقه چرمشهر است.

مقیمی افزود: شرکت بازیافت پسماند جنوب شرق استان تهران تا یک ماه آینده در خصوص پسماند شهرهای جنوب شرقی این استان تشکیل شود و سپس ظرف ۳ ماه مطالعات مربوط به پسماند در استان تهران انجام و ارائه شود.

مقیمی ادامه داد: مشاور شرکت پسماند در جنوب شرق استان تهران نیز تا یک ماه آینده تعیین شود.

استاندار تهران گفت: نباید بیش از حد موضوع پسماند در منطقه به طول بیانجامد.

وی در خصوص واگذاری زمین پسماند از منابع طبیعی به شهرداری ورامین گفت: ظرف یک ماه در خصوص تعیین تکلیف سند زمین پسماند با پیگیری فرمانداری ورامین و مدیرکل منابع طبیعی استان تهران اقدام شود.

نظر شما