شناسهٔ خبر: 23686978 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

خبرگزاری آناتولی: سازمان فتو در کنار یگان‌های مدافع خلق است

با گذشت چند روز از آغاز عملیات "شاخه زیتون" ترکیه در عفرین، خبرگزاری رسمی و دولتی این کشور در گزارشی با اشاره به انتقاد برخی از اعضای سازمان فتو (وابسته به فتح‌الله گولن) در شبکه‌های اجتماعی از عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه اعلام کرد: سازمان فتو در کنار یگان‌های مدافع خلق (کردها) است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، خبرگزاری آناتولی وابسته به دولت آنکارا گزارش کرده است، برخی از چهره‌های سرشناس سازمان فتو (وابسته به فتح‌الله گولن) که به خارج از ترکیه فرار کرده‌اند، در طول چند روز گذشته با سوءاستفاده از وضعیت موجود از طریق شبکه‌های اجتماعی از عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه انتقاد کرده‌اند.

یکی از این افراد عبدالله بوزکوت، نماینده پیشین آنکارا در روزنامه زمان است که به اتهام وابستگی به فتح‌الله گولن توسط نیروهای امنیتی بسته شده است. وی در یکی از شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد: این عملیات باعث افزایش اختلافات مذهبی و قومی در کشور می‌شود.

همچنین عمره اوسلو، یکی از چهره‌های اصلی سازمان فتو اعلام کرد: این عملیات باعث ایجاد اختلاف میان مسلمانان و تفرقه افکنی در شهرهای کردتبار خواهد شد.

همچنین بولنت کنس، سردبیر پیشین روزنامه زمان در یک وب‌سایت وابسته به سازمان فتو اعلام کرد: ترکیه از یک سو کردها را در ترکیه به حاشیه می‌راند و از سوی دیگر با وجود روابطش با ناتو و متحدان غربی‌اش با مسکو همکاری می‌کند.

آنکارا سازمان فتو و اعضای وابسته به آن را طراح اصلی کودتای 15 ژوئیه 2016 می‌داند.

عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه از روز جمعه آغاز شده است، به گفته آنکارا این عملیات برای حذف "تروریستهای" یگانهای مدافع خلق است.

یگان‌های مدافع خلق کرد که ترکیه آنها را شاخه‌ای از حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) می‌داند بر مناطق گسترده‌ای در شمال شرق فرات به اضافه عفرین تسلط دارند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما