شناسهٔ خبر: 23686957 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اسپانیا به دنبال بازداشت رهبر سابق کاتالونیا

R1036247/P36446/S8,89/CT10

دستگاه قضایی اسپانیا قصد دارد رهبر سابق کاتالونیا را در صورت سفر از بلژیک به دانمارک بازداشت کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، دستگاه قضایی اسپانیا روز یکشنبه اعلام کرد: اگر کارلس پویگدمونت رهبر سابق کاتالونیا بخواهد دوشنبه از بلژیک به دانمارک سفر کند، برای بازداشت وی اقدام خواهد کرد.

پویگدمونت در ماه اکتبر پس از آنکه دولت محلی کاتالونیا از اسپانیا اعلام استقلال کرد، آن هم پس از برگزاری همه پرسی جنجالی که از سوی مقام های اسپانیا غیرقانونی ارزیابی شد، به بروکسل گریخته است. مادرید کابینه کاتالونیا را برکنار کرد و به طور مستقیم اداره امور این منطقه را در دست گرفته است.

دادگاه عالی اسپانیا دستور بازداشت بین المللی پویگدمونت را صادر کرد ولی در ماه دسامبر این حکم را پس گرفت، آن هم به خاطر جلوگیری از ریسک اعطای پناهندگی سیاسی از سوی مقام های بلژیک به رهبر سابق کاتالونیا.

دانشگاه کپنهاگ روز جمعه اعلام کرده بود که رهبر سابق کاتالونیا روز دوشنبه در نشستی در دانشکده علوم سیاسی شرکت خواهد کرد. این نشست قرار است تحت عنوان "کاتالونیا و اروپا در تقاطع دموکراسی" برگزار شود.

وکیل پویگدمونت در مصاحبه ای تاکید کرده است که خطر بازداشت موکلش در دانمارک بسیار بالا است ولی من تصور می کنم که مقام های دانمارکی حاضر به اجرای دستور بازداشت نخواهند بود.

سخنگوی دادستان کل دانمارک نیز در این باره گفت: ما منتظر اوضاع خواهیم بود.

انتهای پیام/

نظر شما