شناسهٔ خبر: 23686802 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

رامبد جوان و گردهمایی جدیدش حاشیه ساز شد

من یک «اینفلوئنسر» هستم؛ تماشایم کنید

من یک زن ریشدار هستم؛ بیایید و تماشایم کنید. من یک مرد دوسر هستم؛ بیایید و تماشایم کنید. من یک دختر چهارپا هستم؛ بیایید و تماشایم کنید. من یک مرد میمون‌نما هستم؛ بیایید و تماشایم کنید. من یک زن پاگنده هستم؛ بیایید و تماشایم کنید.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /اینها و کسان دیگر در قرن نوزدهم میلادی با این اسباب، یعنی عجیب‌الخلقه بودن جلب توجه می‌کردند؛ آن هم در ابعاد خیلی وسیع. اصلاً این آدم‌ها شغل و درآمدشان تضمین بود. می‌توانستند خیلی راحت توی سیرک مشغول به کار شوند. مردم برای تماشایشان پول خوبی می‌دادند. اسباب خوبی برای سرگرمی بودند. خیلی وقتها اصلاً چالش‌هایی راه می‌افتاد و آن وقت دیگر نان‌شان در روغن بود. مثلاً همان زن ریشدار که بلندی ریشش از مردان بیشتر بود یا زن پاگنده که پاهای غول پیکرش، دهان بیننده را از تعجب باز می‌گذاشت، در گیر و دار چالش‌هایی که به راه افتاد، اتفاقاً شوهران خوبی هم نصیبشان شد و خوشبخت شدند. مردها دوست داشتند در چالش «چه کسی حاضر است با این زن ازدواج کند؟» برنده شوند.

آن آدم‌های عجیب‌الخلقه همه‌شان دو قرن پیش زندگی کرده و مرده‌اند. حالا اگر بودند البته احتمال به شهرت رسیدنشان زیاد نبود. احتمالاً مجبور می‌شدند نقص فاحش را با چند عمل جراحی برطرف کنند و راهی بهتر برای شهرت بیابند. حالا لازم نیست برای معروف شدن، جور عجیبی باشید. کافی است یک ویدئوی ترجیحا خنده دار در اینستاگرام منتشر کنید و یک شبه ره صد ساله را بروید. اصلاً ممکن است چنین قصدی هم نداشته باشید و یک نفر دیگر برایتان اسباب خیر شود و در حالی که اصلاً حواستان نیست، فیلمی ازتان بگیرد و شما را روانه دنیای شاخ‌های اینستاگرام کند. آخر می‌دانید، مردم از خوشمزگی خوششان می‌آید. خنده را دوست دارند؛ فرقی نمی‌کند این اسباب خنده، پسربچه شیرین زبان مازندرانی باشد یا آن آقای سبیل از بناگوش دررفته که معلوم نیست نان کدام بازوی کارناکرده‌اش را می‌خورد. حتی می‌توانی شبیه کسی باشی و این‌طوری به شهرت برسی و شاخ شوی. اینکه بدل بودنت اصلاً به کار می‌آید یا نه، صد البته که اهمیتی ندارد، چرا که در اینستاگرام حتماً پیدا می‌شوند کسانی که حتی برای بدلِ بدل فلان بازیگر یا فوتبالیست، پیج هواداران درست کنند و قربان صدقه‌اش بروند. می‌توانی یک مرد زن نما باشی و با ریش و سبیل، روسری سرت کنی و عشوه بیایی و همه هم از دیدنت ریسه بروند.

با یک کلیک همه چیز امکان پذیر می‌شود. به همین راحتی. اگر از اصطلاح «شاخ» خوشت نمی‌آید و برایت یک کمی بی‌کلاس است هم باز نگران نباش. تو می توانی خودت را یک «اینفلوئنسر» معرفی کنی؛ یک فرد تأثیرگذار در فضای مجازی. می‌بینی، زیاد سخت نیست. اصلاً گفتن هم نمی‌خواهد. کاربران خودشان اتوماتیک‌وار معروفت می‌کنند. نه لازم است زن ریشدار باشی و نه مرد دوسر. آنها تماشایت می‌کنند./روزنامه ایران

نظر شما