شناسهٔ خبر: 23686201 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رییس انجمن موسیقی استان آذربایجان‌شرقی خبر داد:

نخستین جشنواره موسیقی مقاومت دوم تا پنجم بهمن در تبریز برگزار می‌شود

پناهی گفت: نخستین جشنواره موسیقی مقاومت دوم تا پنجم بهمن در تالار اقبال ‌آذر مجتمع 29 بهمن تبریز برگزار می‌شود و شرکت برای عموم مردم ‌آزاد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شاهرخ پناهی در گفت‌وگو با آناج در خصوص برگزاری جشنواره‌ی موسیقی مقاومت، اظهار داشت: هدف از برگزاری این جشنواره ترویج مفاهیمی همچون ایثار، مقاومت، شهادت و بیداری اسلامی و آشناسازی جوانان به زبان هنری با این مفاهیم است.

وی ادامه داد: جشنواره موسیقی مقاومت برای نخستین بار در استان برگزار می‌گردد اما در نظر داریم از سال‌های بعد این جشنواره  را به صورت سراسری برگزار نماییم.

رییس انجمن موسیقی استان با اشاره به اینکه جشنواره در دو بخش گروه نوازی و تولید آثار برگزار خواهد شد، گفت: در بخش "گروه نوازی" 22 اثر در پنج شاخه‌ی کلاسیک ایرانی، موسیقی آذربایجان، عاشیقی، پاپ و آواز جمعی حضور خواهند داشت که از این تعداد 17 گروه به اجرای آثار خود خواهند پرداخت.

پناهی تصریح کرد: در بخش "تولید آثار" نیز 51 اثر از هنرمندانی که در سال‌های گذشته آثاری در حوزه‌ی موسیقی مقاومت تولیده کرده‌اند به دبیرخانه ارسال نموده‌ و تعدادی از این آثار به بخش داوری راه یافته‌اند.

دبیر جشنواره‌ی موسیقی مقاومت تاکید کرد: در هر یک از بخش‌های "گروه نوازی" بدون در نظر گرفتن ژانر موسیقی یک نفر به عنوان بهترین شاعر، بهترین آهنگساز‌ و بهترین خواننده مورد تجلیل قرار خواهد گرفت.

رییس انجمن موسیقی استان خاطر نشان ساخت: در بخش آثار تولیدی نیز به آثار برگزیده اول تا سوم تندیس جشنواره به همراه لوح افتخار و جایزه نقدی اعطا می شود.

وی با بیان اینکه  این جشنواره از دوم تا پنجم بهمن در تالار اقبال آذر مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن برگزار می شود، یادآور شد: زمان اختتامیه این جشنواره پنجم بهمن ماه از ساعت 15 تا 17:30 در همان مکان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما