شناسهٔ خبر: 23684775 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

سالاری:

شرایط مردم کوهبنان در چادر‌ها مناسب نیست

گروه اجتماعی: فرماندار کوهبنان گفت: شرایط مردم در چادر‌ها مناسب نیست چون با سردی هوا مردم دچار مشکل هستند، باید هر چه سریعتر در راستای اسکان موقت و ساخت منازل با توجه به شرایط جوی اقدام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حسین سالاری، فرماندار کوهبنان دیروز یکشنبه، 1 بهمن در جلسه لحظه صفر و فوق‌العاده شهرستان کوهبنان که با توجه به کاهش شدید دما برگزار شد، گفت: پس از زلزله 5.2 ریشتری شب یلدا شاهد حضور تیم‌های هلال احمر برای امداد و نجات، حضور تیم‌های یگان ویژه انتظامی برای تأمین امنیت و اقدام به گشت‌زنی، تصمیم‌گیری جهت توزیع و اسکان اضطراری مردم از طریق چادرهای امدادی بودیم.
وی افزود: ارزیابی منازل خسارت دیده توسط کارشناسان، توزیع نفت رایگان، حضور تیم‌های اورژانس اجتماعی و بهزیستی در شهرستان، شروع عملیات آوار‌برداری، برق‌رسانی به چادر‌های امدادی از دیگر اقدامات بود.
سالاری بیان کرد: توزیع 4 هزار و 746 تخته چادر، 10 تن پلاستیک، توزیع لوازم گرمایشی، خرما، توزیع غذای گرم و... از جمله اقداماتی است که انجام شده است.
فرماندار کوهبنان اظهارکرد: تاکنون 398 نفر به بانک‌های عامل در شهر کوهبنان و 144 نفر در دهستان جور به بانک معرفی شدند البته بانک تجارت شعبه و باجه در شهرستان ندارد لذا بایدستی هرچه زودتر این مشکل برطرف شود.
سالاری بیان کرد: پیگیری برای راه‌اندازی کارگاه‌های بتن آماده و شن شسته در دستور کار قرار گرفته و در بهترین نقطه شهرستان ماسه‌شویی راه‌اندازی می‌شود.
فرماندار کوهبنان ادامه داد: برای مدارس تخریبی و غیر قابل استفاده تهیه کانکس در دستور کار قرار گرفته اما در بحث مستاجرین هنوز درخواست‌ها برای استفاده از تسهیلات ادامه دارد و مردم در بحث کانکس با مشکلاتی مواجه هستند.
وی با بیان اینکه در نظر گرفتن فضای سالن‌های ورزشی و مذهبی شهر برای اسکان از دیگر اقدامات است، گفت: تجهیزات بیشتر برای کار آوار‌برداری و افزایش تعداد افرادی که پرونده‌ها را بررسی می‌کنند نیز ضروری است.
فرماندار کوهبنان تأکید کرد: شرایط مردم در چادر‌ها مناسب نیست چون با سردی هوا مردم دچار مشکل هستند، باید هر چه سریعتر در راستای اسکان موقت و ساخت منازل با توجه به شرایط جوی اقدام شود.
منبع: فرمانداری کوهبنان

نظر شما