شناسهٔ خبر: 23684612 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سید حبیب الله میرغفوری، مسعود عطائی قراچه، مصطفی گنجی اشکذری، آرزو عالی

بررسی رابطۀ میان بهروزی روان‌شناختی و وفاداری کارکنان با تأکید بر نقش فضیلت سازمانی

هدف پژوهش حاضر بررسی رابطة بهروزی روان‌شناختی با وفاداری کارکنان با تأکید بر فضیلت سازمانی است.

صاحب‌خبر -

چکیده

هدف پژوهش حاضر بررسی رابطة بهروزی روان‌شناختی با وفاداری کارکنان با تأکید بر فضیلت سازمانی است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوة گردآوری داده‌ها توصیفی – همبستگی است. جامعة آماری پژوهش حاضر را کارکنان رسمی بانک کشاورزی استان یزد شامل 364 نفر تشکیل داده‌اند. تعداد افراد نمونه بر مبنای جدول مورگان 185 نفر تعیین شد، که با روش طبقه‌ای متناسب با تعداد کارمندان هر شعبه انتخاب شدند. به‌منظور آزمون فرضیه‌های پژوهش مدل‌سازی معادلات ساختاری اجرا شد. نتایج نشان داد رابطة میان بهروزی روان‌شناختی و فضیلت سازمانی نسبت به سایر روابط از شدت بیشتری برخوردار است، به‌طوری که یک واحد تغییر در بهروزی روان‌شناختی تغییری به میزان 0/537 در فضیلت سازمانی ایجاد می‌کند. شدت رابطة میان فضیلت سازمانی و وفاداری کارکنان برابر با 0/308 است. روابط مستقیم و غیرمستقیم میان بهروزی ‌روان‌شناختی و وفاداری کارکنان به ترتیب، برابر با 0/274 و 0/165 است.

کلیدواژه ها: بهروزی روان‌شناختی؛ فضیلت سازمانی؛ وفاداری کارکنان

نویسندگان:

سید حبیب الله میرغفوری: دانشیار، دانشکدة مدیریت، دانشگاه یزد، یزد، ایران

 مسعود عطائی قراچه: کارشناس‌ارشد مدیریت صنعتی، دانشکدة مدیریت، دانشگاه علم و هنر، یزد، ایران

 مصطفی گنجی اشکذری: کارشناس‌ارشد مدیریت صنعتی، دانشکدة مدیریت، دانشگاه علم و هنر، یزد، ایران

 آرزو عالی: کارشناس‌ارشد مدیریت صنعتی، دانشکدة مدیریت، دانشگاه علم و هنر، یزد، ایران

مجله مدیریت فرهنگ سازمانی - دوره 15، شماره 3، پاییز 1396.

برای مشاهده کامل مقاله روی فایل مقابل کلیک کنید.   

نظر شما