شناسهٔ خبر: 23684590 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

6 کشته در تظاهرات ضددولتی کنگو

تهران - ایرنا - در تظاهرات مخالفان رئیس جمهوری کنگو که با وجود اتمام دوره ریاست جمهوری از قدرت کناره گیری نمی کند، دست کم 6 نفر کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، در تظاهرات مخالفان رئیس جمهوری کنگو در پایتخت این کشور و چند شهر دیگر دست کم 6 نفر کشته شدند.
دو سال از اتمام دوره ریاست جمهوری «ژوزف کابیلا» در کنگو می گذرد اما وی هنوز از قدرت کناره گیری نکرده است و این موضوع باعث بروز تظاهرات و همچنین تحریک گروه های مسلح شورشی در نقاط مختلف این کشور شده است.
یک منبع از نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در کنگو گفت: در تظاهرات شهرهای مختلف کنگو که از سوی کلیسای کاتولیک ترتیب داده شده بود، دست کم 57 تن زخمی و ده ها نفر دستگیر شدند.
ناآرامی در کنگو نگرانی ها از بازگشت این کشور به جنگ های دهه 1990 میلادی که میلیون ها کشته برجا گذاشت را افزایش داده است.
رئیس پلیس کینشاسا پایتخت کنگو هشدار داده هیچ تلاشی برای اخلال در نظم عمومی تحمل نخواهد شد.
کابیلا درحالی قدرت را به دست دارد که در توافقی که با میانجیگیری کلیسای کاتولیک میان او و مخالفانش منعقد شد، قرار بود در پایان سال 2017 میلادی از قدرت کناره گیری کند.
سفارتخانه های آمریکا، انگلیس و سوئیس در کنگو با انتشار بیانیه های جداگانه از مردم این کشور خواسته اند برای تحت فشار گذاشتن کابیلا به تظاهرات خود ادامه دهند.
در تظاهرات مشابهی در روز سال نوی میلادی، نیروهای امنیتی کنگو دست کم 7 تظاهرکننده را کشتند.
شبد**9416**1379
مترجم: علیرضا آقازاده** انتشار دهنده: هادی افتخاری

انتهای پیام /*

نظر شما