شناسهٔ خبر: 23684569 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس جمهوری اندونزی به پنج کشور جنوب آسیا سفر می‌کند

کوالالامپور - ایرنا - «جوکو ویدودو» رئیس جمهور اندونزی به منظور تقویت روابط سیاسی- اقتصادی و رایزنی های منطقه ای با پنج کشور جنوب آسیا، در هفته جاری عازم این کشورها می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش دوشنبه ایرنا سریلانکا، هند، بنگلادش، پاکستان و افغانستان مقاصد سفر «ویدودو» است که در روزهای 24 تا 29 ژانویه (4 تا 9 بهمن) به مدت پنج روز طول خواهد کشید.
جاکارتا پست به نقل از «رنتو مرسودی» وزیر امور خارجه اندونزی در مورد سفر ویدودو گزارش داد: این سفر فرصت‌های جدیدی برای اندونزی فراهم خواهد کرد تا همکاری های اقتصادی خود را با کشورهای آسیایی توسعه دهد.
وزیر خارجه اندونزی همچنین اظهار کرد: از مدت‌ها قبل صادرات خود را به برخی کشورهای جنوب آسیا شروع کرده ایم که منجر به توسعه صادرات کالاهای اندونزی مانند مواد خام از جمله زغال سنگ، روغن پالم و همچنین محصولات کارخانه‌ای شده است.
به گفته وی، اندونزی دو سال است که به بنگلادش واگن های قطار ساخت کارخانه خود را صادر می‌کند و در نظر دارد تا چنین تجارتی با دیگر کشورهای منطقه نیز داشته باشد.
طبق اعلام وزیر امور خارجه اندونزی، رئیس جمهوری این کشور قصد دارد تا در مورد مسائل حقوق بشری نیز با این کشورها مذاکراتی داشته باشد.
« مرسودی» در این خصوص گفت: «در کنار مسائل اقتصادی، از آن‌جا که اندونزی خود را موظف به تحقق صلح و ثبات جهانی می‌داند، رئیس جمهوری قصد دارد تا در مورد مسائل حقوق بشری نیز با این کشورها گفت و گوهایی داشته باشد».
اندونزی با بیش از 260 میلیون نفر به عنوان پر جمعیت ترین کشور مسلمان جهان، در منطقه جنوب شرق آسیا قرار دارد . در هفته گذشته رئیس هیئت دیپلماسی این کشور در اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن)، از عملکرد ضعیف کشورهای عضو این اتحادیه در مسائل حقوق بشری مانند بحران کشتار و آوارگی روهینگیایی ها و بحران مراوی در جنوب فیلیپین انتقاد کرده بود.
اندونزی خود را از پیشروان جهانی اعتراض به مسئله کشتار اقلیت مسلمان روهینگیا در میانمار، می‌داند.
آساق****241**1599** انتشار: مریم شفیعی

انتهای پیام /*

نظر شما