شناسهٔ خبر: 23684308 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

روحاني  امشب با مردم سخن مي‌گويد
ايرنا: حجت‌الاسلام حسن روحاني، رئيس‌جمهوري، امشب پس از خبر 21 شبکه اول سيما به‌طور مستقيم با مردم صحبت خواهد کرد.

شرکت رئيس‌جمهور در مراسم بزرگداشت دريانوردان سانچي
ايرنا: حجت‌الاسلام حسن روحاني، رئيس‌جمهوري، روز گذشته در مراسم يادبود جان‌باختگان نفت‌کش سانچي در مدرسه عالي شهيد مطهري شرکت کرد. در اين مراسم علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي، اسحاق جهانگيري، معاون‌اول رئيس‌جمهوري، حجت‌الاسلام محمدي‌گلپايگاني، رئيس‌دفتر مقام معظم رهبري، سردار محمدعلي جعفري، فرمانده سپاه پاسداران، عبدالرضا رحماني‌فضلي، وزير کشور، محمدجواد ظريف، وزير خارجه، محمود واعظي، رئيس‌دفتر رئيس‌جمهوري، امير حاتمي، وزير دفاع، علي ربيعي، وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي، عباس آخوندي، وزير راه‌و‌شهرسازي، محمدجواد آذري‌جهرمي، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، عليرضا آوايي، وزير دادگستري، غلامعلي حدادعادل، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام و ديگر مقامات لشکري و کشوري شرکت داشتند.

وزير اطلاعات با اشاره به اغتشاشات اخير:
نقطه شروع بحران از اقدامات دشمنان نبود
ايسنا: وزير اطلاعات در جلسه شوراي اداري استان اصفهان، با انتقاد از عملکرد افرادي که موجب دامن‌زدن به احساس نااميدي در جامعه مي‌شوند، گفت: بايد با انسجام و همدلي، ريشه کمبودها را خشکاند. حمايت مردم نشئت‌گرفته از رضايت مردم است و به ميزان نارضايتي، شاهد کاهش حمايت و مشروعيت خواهيم بود. حجت‌الاسلام محمود علوي با بيان برخي مشکلات و زمينه‌های نارضايتي‌ها از قبيل مسائل قوميتي، معيشتي و ريزگردها در کشور، افزود: مشکلات اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي مي‌تواند به جامعه آسيب بزند؛ اما با سرمايه‌گذاري و راهکارهاي عاقلانه مي‌توان اين مشکلات را برطرف کرد. برخي مواقع، اين‌گونه کاستي‌ها را به حکومت نسبت مي‌دهند که در نتيجه آن، مسائل اجتماعي به مسائل سياسي تبديل مي‌شود. او با اشاره به اغتشاشات اخير گفت: نقطه شروع بحران از اقدامات دشمنان نبود؛ بلکه دامن‌زدن به نارضايتي‌ها باعث بروز حوادث شد که البته همکاري و همدلي دستگاه‌هاي امنيتي، انتظامي و اطلاعاتي، آن را برطرف کرد.

الجبير بار ديگر ايران را به حمايت از حوثي‌ها متهم کرد
ايسنا: وزير خارجه عربستان در ادامه ادعاهاي بي‌اساس خود بار ديگر ايران را به حمايت تسليحاتي از انصارالله يمن متهم کرد. به گزارش «شبکه الاخباريه»، عادل الجبير در نشست استثنائي وزراي خارجه کشورهاي عضو سازمان همکاري اسلامي، در رابطه با حملات موشکي انصارالله يمن به رياض که اکنون در شهر جده عربستان در حال برگزاري است، مدعي شد: نظام ايران برای تجاوز به عربستان از حوثي‌ها حمايت تسليحاتي مي‌کند. او همچنين مدعي شد که ايران به منظور تهديد ثبات منطقه اين روش را در پيش گرفته است. الجبير با بيان اينکه همه ما بايد در مقابل کسي که تلاش دارد در جهان اسلام شکاف ايجاد کند بايستيم، مدعي شد: حوثي‌ها به 85 کشتي که حامل کمک‌هاي انساني بود، تعرض کرده‌اند.

تشكر بشار اسد از ايران
ايسنا: رئيس‌جمهور سوريه در ديدار با رئيس شوراي راهبردي روابط خارجي ايران و هيئت همراه در دمشق، گفت: پيروزي بر داعش در عراق و سوريه و مقاومت ايران در پرونده هسته‌اي، طرح‌ها و برنامه‌هايي را که هدف آنها تجزيه کشورهاي منطقه و سيطره بر آن بود، شکست داد. به‌گزارش خبرگزاري رسمي سوريه (سانا)، بشار اسد در ديدار با کمال خرازي گفت: حمايت ايران از سوريه در تمام زمينه‌ها و به‌خصوص در زمينه مبارزه با تروريست‌ها نقش مهمي در پيروزي ارتش سوريه بر تروريست‌ها داشت. بشار اسد گفت: تجاوز ترکيه به شهر عفرين سوريه را نمي‌توان جداي از سياست نظام ترکيه که از همان آغاز بحران سوريه آن را در پيش گرفت و هدف آن حمايت از تروريست‌هاست، دانست. خرازي ضمن تأکيد بر اهميت تداوم همکاري مشترک ميان ايران و سوريه به منظور مقابله با توطئه‌هاي خارجي، گفت: انسجام ايراني ـ سوري نقش مثبتي در اين راستا داشت. خرازي با هلال الهلال، معاون دبيرکل حزب بعث عربي سوسياليستي سوريه هم گفت‌وگو کرد.

نظر شما