شناسهٔ خبر: 23684219 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

درآمد ۴.۵ میلیارد دلاری کشاورزی از صادرات

معاون وزیر کشاورزی گفت: چهار میلیون و ۱۹۸ هزار و ۳۶۰ تن محصولات کشاورزی به ارزش چهار میلیارد و پنج میلیون و ۲۶۰ هزار دلار در ۹ ماهه امسال از کشور صادر شده و سهم بخش کشاورزی از کل صادرات غیر نفتی ۱۲.۷ درصد به لحاظ ارزشی بوده است.

صاحب‌خبر -

معاون وزیر کشاورزی گفت: چهار میلیون و ۱۹۸ هزار و ۳۶۰ تن محصولات کشاورزی به ارزش چهار میلیارد و پنج میلیون و ۲۶۰ هزار دلار در ۹ ماهه امسال از کشور صادر شده و سهم بخش کشاورزی از کل صادرات غیر نفتی ۱۲.۷ درصد به لحاظ ارزشی بوده است.

به گزارش ایسنا، عبدالمهدی بخشنده اظهار کرد: سهم این میزان صادرات از کل صادرات غیر نفتی به لحاظ وزنی نیز ۴.۷۴ درصد است.

وی افزود: در ۹ ماهه امسال بیشترین میزان صادرات بخش کشاورزی به لحاظ وزنی مربوط به زیر بخش زراعی با سهم ۶۳.۴۳ درصد، باغی با سهم ۲۱.۵۸ درصد و دام و طیور با سهم ۱۲.۳۱درصد بوده است.

بخشنده، بیشترین میزان صادرات محصولات کشاورزی به لحاظ ارزشی را مربوط به زیر بخش باغی با سهم ۴۸ درصد، زراعی ۲۴.۸۱ درصد و دام و طیور با سهم ۱۷.۸۸ درصد عنوان کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در ۹ ماهه سال جاری ۹۰۶ هزار تن محصولات باغی به ارزش یک میلیارد و ۹۲۲ میلیون دلار، دو میلیون و ۶۶۳ هزار تن محصولات زراعی به ارزش ۹۹۴ میلیون دلار، ۵۱۷ هزارتن محصولات دام و طیور به ارزش ۷۱۶ میلیون دلار و ۷۸ هزارتن محصولات شیلاتی به ارزش ۲۸۱ میلیون دلار از ایران به سایر کشورها صادر شده است.

وی با اشاره به این که در ۹ ماهه امسال ۹۶ هزار تن پسته به ارزش ۸۵۲ میلیون دلار، ۲۹۲ هزار تن محصولات لبنی به ارزش ۵۰۱ میلیون دلار، ۴۶۸ هزار تن گوجه فرنگی (تازه و رب) به ارزش ۲۴۲ میلیون دلار و ۱۶۱ تن زعفران به ارزش ۲۱۹ میلیون دلار از کشور صادر شده است، اظهار کرد: صادرات زعفران در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۳۳ درصد و از نظر ارزشی ۲۶ درصد افزایش نشان می دهد.

بخشنده، صادرات خرما در این مدت را ۱۷۱ هزارتن به ارزش ۱۶۷ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: صادرات خرمای ایرانی در سال جاری ۲۳ درصد از نظر وزنی و ۱۸ درصد از لحاظ ارزشی نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در مدت یاد شده ۸۳ هزارتن انگور (تازه و سایر) به ارزش ۱۲۶ میلیون دلار و ۲۵۶ هزارتن سیب درختی به ارزش ۱۰۴ میلیون دلار از کشور صادر شده است.

وی، ارزآوری صادرات سیب زمینی و هندوانه را به ترتیب ۱۷۷ و ۱۳۸ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: در ۹ ماهه امسال ۲۶ هزارتن شیرخشک به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار از کشور صادر شده است که این میزان صادرات نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۹۷ درصد از لحاظ وزنی و ۷۵ درصد از نظر ارزشی رشد داشته است.

بخشنده اعلام کرد: در ۹ ماه امسال، ۲۷۶ هزارتن گندم از کشور صادر شده که این میزان صادرات نسبت به دوره مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۱۳۵۲ درصد و از لحاظ ارزشی ۷۵۹ درصد افزایش دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما