شناسهٔ خبر: 23684201 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رد مفاد برجام، بي ارزش کردن آن است

وزير امور خارجه فرانسه ضمن تاکيد بر ضرورت رعايت توافقنامه هسته اي با ايران، رد مفاد توافقات را اقدامي در جهت بي ارزش کردن آن توصيف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از روزنامه لوفيگارو، وزير امور خارجه فرانسه ضمن تاکيد بر ضرورت رعايت توافقنامه هسته اي با ايران، رد مفاد توافقات را اقدامي در جهت بي ارزش کردن آن توصيف کرد.
ژان ايو لو دريان وزير امور خارجه فرانسه در مصاحبه اختصاصي با لوفيگارو در پرسشي درباره مذاکرات دوباره درباره توافقنامه هسته اي به درخواست دونالد ترامپ گفت: مواضع فرانسه بر سختگيري و توازن يا به عبارتي بر احترام به حرف هاي گفته شده در ماه ژوئيه سال دو هزار و پانزده تاکيد دارد. چرا؟ براي اين که توافق امضا شده، توافقي قوي است و اين که تهران به بندهاي آن عمل مي کند. کشوري که به اين گفته ها پشت کند، آن را بي ارزش کرده است. سختگيري يعني چهارچوب بندي برنامه موشک هاي بالستيکي ايران طبق قطعنامه دو هزار و دويست و سي و يک شوراي امنيت سازمان ملل. اگر ايران خواستار بازگشت به جامعه جهاني است، بايد در اين خصوص همکاري کند. در غير اين صورت، اين کشور همچنان به تمايل براي توسعه سلاح هاي هسته اي متهم خواهد شد. ما در خصوص مسئله باليستيک و مسئله منطقه اي به گفت و گو با ايران متعهد شده ايم.

نظر شما