شناسهٔ خبر: 23684027 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

تولید زعفران مرغوب اردبیل از مرز 100 کیلوگرم گذشت

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: خوشبختانه زعفران‌کاران استان اردبیل در امسال موفق شدند به میزان 104کیلوگرم زعفران مرغوب و معطر تولید کنند که متوسط میزان عملکرد باغ‌های زعفران در یک هکتار به دو کیلو و 200 گرم رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، احمد شهریار با اعلام این خبر افزود: در راستای اجرای موفقیت آمیز سیاست اصلاح الگوی کشت و همچنین استفاده بهینه از آب کشاورزی و افزایش میزان درآمد اقتصادی بهره برداران در امسال بیش از 38 تن پیاز مرغوب زعفران در بین زعفران کاران استان توزیع شد .

این مقام مسئول افزود: میزان یارانه تخصیص یافته برای خرید پیاز زعفران به میزان 12 تن و 800 کیلوگرم 64 میلیون ریال بود که امیدواریم با توجه به آموزشهای گسترده ای که در کارگاههای ترویجی و آموزشهای انفرادی و همچنین برنامههای متنوع آموزشی که از سیمای مرکز اردبیل به این عده از بهره برداران استان داده میشود بیش از پیش شاهد افزایش سطح زیر کشت این محصول ارزشمند در استان باشیم .

شهریار تصریح کرد: درمجموع 32 هکتار از باغهای زعفران در مساحت کمتر از یک هکتار توسط تعداد 167 بهره بردار و نزدیک به 26 هکتار بالای یک هکتار توسط 15 نفر بهره بردار مدیریت میشود.

وی افزود: در راستای بالابردن سطح اطلاعات و آگاهیهای کارشناسان و متخصصین این رشته تعداد دو کارگاه فنی و برای بهره برداران تعداد 84 کارگاه آموزشی برگزار شده است که امیدواریم با افزایش سطح اطلاعات و آگاهیهای بهره برداران بیش از پیش شاهد افزایش سطح زیر کشت این محصول در سالهای آتی باشیم.

برچسب‌ها:

نظر شما