شناسهٔ خبر: 23683670 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

چرا تیم ملی بسکتبال دغدغه بزرگ فدراسیون بسکتبال است؟

دسـت معجزه‌گر

دغدغه این روزهای فدراسیون بسکتبال بازی تیم ملی در انتخابی جام جهانی مقابل قزاقستان است. این‌که در این چند سال چه به حال و روز بسکتبال ما آمده که اکنون قزاقستان تیم درجه دو آسیا رقیب خطرناک ما شده است بماند اما فدراسیون با رئیس جدید در راه آلماتی با چند مسأله دست به گریبان است.

صاحب‌خبر -

بازیهای لیگ برتر بسکتبال حدود 10 روز قبل از بازی تیم ملی با قزاقستان به پایان میرسد و در این مدت فقط میتوان ریکاوری کرد و چند جلسه تمرینات هماهنگی داشت. کادر فنی تیم ملی بعد از باخت به عراق موقعیت متزلزلی دارد اما از سویی زمان کم باقیمانده فکر اینکه یکی دیگر از مربیان را جایگزین سرمربی کرد، دشوار میکند. شاید بتوان در این مقطع روی افزودن مشاور فنی یا تقویت کادر فنی با حضور سرمربی فکر کرد. شاید هم فدراسیون با ریسک پذیری بالا قید کادر فنی سابق را بزند.

در میان این دغدغهها صحبتهایی در ارتباط با بازگشت صمد نیکخواهبهرامی هم باید دقیق و سنجیدهتر زده شود. با جدایی نسل بازیکنان همدوره صمد از تیم ملی شاید بازگشت او به زمان بیشتر از 10 روز تا بازی با قزاقستان نیاز داشته باشد. هر چند خود صمد هم هنوز به بازگشت دوبارهاش واکنش نشان نداده است.

در موقعیت کنونی بازیکنی مثل صمد نیکخواهبهرامی براساس قوانین حرفهای بیشتر تمرکزش روی بازیهای باشگاهی با جیانگسو در لیگ بسکتبال چین است و به اعتقاد من بازیکنی نیست که بخواهد با این اوضاع تیمش درباره شرایط آیندهاش در تیم ملی حرفی بزند.

نکته بعدی اینکه نباید ورود و خروج بازیکنان بزرگ بسکتبال مثل مهدی کامرانی، حامد آفاق و صمد نیکخواهبهرامی را خیلی دیمی نگاه کرد و از میان این نفرات بهدنبال «دست معجزهگر» بود. هر کدام از این بازیکنان توانمندیهای فردی خود را در قالب کارهای گروهی به طرز شایسته و مطلوبی به نمایش گذاشتند و مهارتهای حرکتی آنها به سطحی رسیده است که به صورت خودکار در زمین بسکتبال به اجرا در میآید اما ورود آنها به تیم ملی مستلزم یکسری پیش نیازهاست.

آیا صمد نیکخواهبهرامی با دعوت فدراسیون به تیم ملی برمیگردد یا سرمربی تیم ملی؟ سرمربی تیم ملی و کادر فنی این تیم همان نفرات قبلی هستند یا قرار است تغییراتی در کادر فنی صورت بگیرد و در هر دو صورت صحبت و نظر فدراسیون همان خواسته مربیان است؟ صمد نیکخواهبهرامی که از اطرافیان دیروز فدراسیون و چسبیدههای امروز به همان فدراسیون لطمه خورده است حاضر است دعوت با این شرایط را قبول کند و برگردد؟

بهتر است موضوع دعوت از صمد را به خود سرمربی تیم ملی واگذار کنیم. اگر او توانست با شرایط تازه به تیم ملی کمک کند حرفی نیست در غیر این صورت صمد بازیکنی نیست که تیم ملی را تنها بگذارد و حتما از تیم ملی حمایت خواهد کرد.

توفیق: من صمد را حذف نکردم

علی توفیق دبیر فدراسیون بسکتبال در مورد حمایتش از بازگشت صمد نیکخواه بهرامی به تیم ملی و این که چرا پیش از این از بازگشت این بازیکن حمایت نکرده بود، گفت: زمانی که پریچهره سرپرست فدراسیون بسکتبال بود از بازگشت بازیکنان قدیمی به تیم ملی حمایت کرد. در این زمینه با من مشورت کرد و من هم گفتم که این بازیکنان میتوانند به تیم ملی کمک کنند. نظر شخصی من هم این است که این بازیکنان برای تیم ملی مفید خواهند بود. حذف صمد نیکخواهبهرامی، تصمیم کمیته فنی بود. در حال حاضر هم نظر گروه کارشناسان در این زمینه صائب خواهد بود.

نظر شما