شناسهٔ خبر: 23683294 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

روشن: شفر را براي خودشان بزرگ کرده‌اند

حسن روشن معتقد بود با مديريتي که اين روزها در باشگاه استقلال در رأس کار است بهتر از اين هم نميتوان انتظار داشت

صاحب‌خبر -

 

حسن روشن از اينکه استقلال مهاجمي به خدمت گرفته که در 413 روز گذشته فقط يک گل به ثمر رسانده، چندان تعجب نکرد و معتقد بود با مديريتي که اين روزها در باشگاه استقلال در رأس کار است بهتر از اين هم نميتوان انتظار داشت.

گلزن ايران در جام جهاني 1978 آرژانتين در گفت‌وگو با خبرورزشي درباره دوران مربيگري شفر در الاهلي امارات هم نکات مهمي را بيان کرد.

*بازي استقلال را ديديد؟

نه! کافي است ببينيم و يک «به به» بگوييم تا از ما شکايت کنند.

* استقلال باز هم مساوي کرد؟

گفته بودم اين تيم ضعف گلزني دارد. اين ضعف باعث شده استقلال نتواند کاري از پيش ببرد. اگر اين روند ادامه داشته باشد باز هم در جدول پايين ميرود.

* اما استقلال يک مهاجم خارجي آورده که در يک سال و يک ماه و نيم پيش فقط يک گل زده است؟

اين کار دلال‌هاست. وقتي مديريت ضعيف باشد از اين قبيل اتفاقات را شاهد هستيم.

* چرا چنين مهاجمي را براي رفع مشکل گلزني استقلال به خدمت گرفته‌اند؟

براي اينکه الان در ليگ‌هاي اروپا، آمريکاي جنوبي و حتي آفريقا هر مهاجمي که گل ميزند تيم دارد و جايي نميرود. در همين ليگ خودمان کدام تيمي حاضر ميشود مهاجمي که برايش گل ميزند را از دست بدهد؟ پس قطعاً بازيکنان بُنجل و به دردنخور را از دست ميدهند تا جا براي بازيکن خوب باز شود.

* اما شفر گفته بود بازيکن خارجي خوب ميآورد؟

بايد هم بگويد. او هم متوجه شده چطور بايد کار کند. شک ندارم در آوردن اين بازيکن دست دلال‌ها در کار است و ازوزارت ورزش بعيد است که نسبت به اين اتفاقات، بيتفاوت باشد! کميته فني هم که سوري است و نقشي در اين موارد ندارد. شفر هم که گفته بود اصلاً کميته فني را قبول ندارد.

* ولي مديريت باشگاه هم گفته بود هر بازيکني بياورد فقط با خواسته شفر است...؟

شفر هم گفته هر کاري دارد با مديرعامل هماهنگ ميکند. اين براي شما مفهومي ندارد؟ همه چيز مشخص است. اين سؤال را از قول من براي شفر بنويسيد که آقاي شفر وقتي شما در الاهلي مربيگري ميکردي و من هم در تيم آکادمي همان باشگاه بودم هر کاري دلت ميخواست ميتوانستي انجام بدهي؟ اصلاً مديرعامل را ميديدي يا با کميته‌هاي باشگاه سروکار داشتي؟ اصلاً بلد بودي اتاق مديرعامل کجا بود؟ تازه شما آلماني بودي و آنها عرب و در کشورتان اصلاً آنها را حساب نميکرديد! حالا چه شده که در استقلال همه کارهايت را با مديرعامل هماهنگ ميکني؟

* شايد اين به واسطه روابط خوب افتخاري با شفر است؟

اين فقط به يک دليل است. آن هم اينکه شفر را براي خودشان خيلي بزرگ کرده‌اند. اين هم از جايگاه پايين مديران ماست که با ديدن يک مربي خارجي فکر ميکنند بايد همه جوره به او امتياز بدهند.

 

* اين بازيکن خارجي کمکي به استقلال ميکند؟

من که او را نميشناسم ولي وقتي در 42 بازي رسمي اخيرش فقط 4 گل زده يعني در هر 10 بازي هم يک گل نميزند. پس اين مشکل براي استقلال همچنان پابرجاست. البته اين را هم يادتان باشد که تا معامله‌اي انجام نشود سودي هم حاصل نخواهد شد!

* راه حل چيست؟

اينکه شفر با مهاجماني که دارد بيشتر کار کند. هر چند استقلال مهاجم درجه يک ندارد و مهاجمانش درجه دو هستند. يعني براي بازي در تيم‌هاي پنجم و ششم جدول به پايين خوب هستند ولي بايد بعد از تمرين نيم تا يک ساعت بيشتر آنها را در محل تمرين نگه دارد و اينقدر با آنها شوتزني به دروازه خالي را کار کند تا ملکه ذهن‌شان شود نه اينکه در دقيقه 92 توپي که کور به درون دروازه ميزد را به بيرون نزنند.

* البته در مشهد استقلال يک پنالتي هم نزد؟

بله! البته نميدانم واقعاً پنالتي بود يا نه ولي به هر حال اگر استقلال چند موقعيت را گل نکرد پديده هم ميتوانست چند گل به استقلال بزند که موقعيت‌هايشان را از دست دادند. در کل قبلاً هم گفتم چون شفر استقلال را در رده شانزدهم تحويل گرفته اگر تيم را دهم هم تحويل بدهد 6 پله صعود داشته و ميتواند کادر مديريتي را راضي کند.

نظر شما