شناسهٔ خبر: 23683089 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

سینمای جهان

صاحب‌خبر -

ستاره‌های ‌هالیوود در اجتماعی هزاران نفره در تجمع اعتراضی زنان علیه سیاست‌های ترامپ همزمان و هم‌صدا با جنبش مقابله با آزار جنسی شرکت کردند. وایولا دیویس، اسکارلت جوهانسون، ناتالی پورتمن، ماریزا تومی و اوا لانگوریا در این تظاهرات حضور یافتند و برای تجمع‌کنندگان حاضر در مرکز شهر لس آنجلس سخنرانی کردند. جوهانسون به نمایندگی از جنبش زنان گفت دیگر در برخورد با مردانی که رفتار نامناسب از خود نشان می‌دهند احساس عذاب وجدان و شرم نخواهد کرد. دیویس بازیگر برنده اسکار هم تظاهرکنندگان را به تحت‌فشار قرار دادن دولت فراخواند.

ورایتی خبر می‌دهد که درام فانتزی« شکل آب» جدید ترین ساخته گیرمو دل تورو موفق شد به‌عنوان بهترین فیلم سال، جایزه داریل اف. زانوک را از سوی انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا دریافت کند. در جریان مراسم اهدای جوایز، تهیه‌کنندگان این فیلم تقدیر شدند. شکل آب در رقابت با فیلم‌های مطرح فصل جوایز امسال شامل مریض بزرگ، مرا به نامت صدا بزن، برو بیرون، من، تونیا، لیدی برد، بازی مالی، پست، سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری و زن شگفت‌انگیز موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم‌ سال شد.

ماریون کوتیار هم به صف بازیگرانی مانند کالین فرث، ربکا‌هال، گرتا گرویگ و تیموتی شالامی پیوست که در روزهای اخیر درباره وودی آلن اظهارنظر کرده‌اند. بازیگرانی که بابت همکاری با وودی آلن ابراز پشیمانی کرده‌‌اند. حالا ماریون کوتیار هم در این مورد سخن می‌گوید: من نسبت به کارهای او بی‌اطلاع هستم، فقط شاهد درد و رنج آدم‌ها هستم و این وحشتناک است. فکر نمی‌کنم دوباره از من درخواست همکاری کند، چون تجربه عجیبی باهم داشتیم. ما سر صحنه هیچ ارتباطی با هم برقرار نکردیم.

اسکارلت جوهانسون با نقش‌آفرینی در فیلم بیوه سیاه رکورد میزان دریافت دستمزد توسط یک بازیگر زن را خواهد شکست. دستمزد پایه اسکارت جوهانسون برای بازی در این فیلم حدود ۲۵‌میلیون دلار خواهد بود؛ و در کنار این رقم، ۶‌میلیون دلار هم پاداش درنظر گرفته شده است. این رقم بیشترین میزان دستمزدی است که یک بازیگر زن برای حضور در یک فیلم دریافت می‌کند.

نظر شما