شناسهٔ خبر: 23683007 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

نماینده مردم مهاباد در مجلس:

سینمای مهاباد به‌زودی تجهیز و راه‌اندازی خواهد شد

محمودزاده گفت: کمک و مساعدت مالی سریع به انجمن‌های فعال فرهنگی مهاباد تا رقم یک میلیارد ریال صورت می‌گیرد

صاحب‌خبر -

نماینده مردم مهاباد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مهاباد درباره سوال از وزیر ارشاد در صحن علنی مجلس گفت: در مجلس از روند کند مجوزدهی به نشریات محلی و تعطیلی ۱۵ ساله تنها سینمای مهاباد با وجود وعده وزیر سابق برای رسیدگی انتقاد شد.

وی افزود: در پایان این جلسه وزیر ارشاد درباره مساعدت مالی به انجمن‌های ادبی و هنری، تجهیز سینمای مهاباد و تسریع در صدور مجوز نشریات کوردی قول مساعد داد. همچنین کمک و مساعدت مالی سریع به انجمن‌های فعال فرهنگی مهاباد تا رقم یک میلیارد ریال نیز انجام می‌شود.

محمودزاده ادامه داد: درباره سینمای تربیت مهاباد مقرر شد تفاهم‌نامه‌ای میان ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و هلال احمر استان آذربایجان غربی تنظیم شود و هلال احمر نسبت به آماده‌سازی فیزیکی سینمای مهاباد اقدام کرده و وزارت ارشاد نیز بعد از اتمام تعمیر و بازسازی نسبت به تجهیز آن اقدام کند که سرجمع اعتباری حدود 1/7میلیارد تومان برآورد شده است.

وی متذکر شد: درباره صدور مجوز رسانه‌های کوردی مقرر شد جلسه‌ای با حضور نماینده مهاباد و مسئولان مربوطه در وزارت ارشاد تشکیل شود و نشریات یا رسانه‌های کوردی که در نوبت بررسی قرار دارند ولی هنوز درباره آنها اقدامی نشده برای صدور مجوزها اقدام شود.

 

نظر شما