شناسهٔ خبر: 23682936 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

TSMC: فروش گوشی هوشمند پرچمدار در سال جاری با کاهش چشمگیری مواجه خواهد شد

مهسا اباذری / phonearena

صاحب‌خبر -

TSMC، شرکتی که چیپست A11 bionic SoC را برای آیفون‌های ۲۰۱۷ اپل تولید می‌کمد، عقیده دارد که میزان فروش گوشی هوشمند بالارده در سال ۲۰۱۸ کاهش خواهد یافت. سی.سی.وی، مدیر اجرایی TSMC پیش‌بینی می‌کند که فروش گوشی‌ هوشمند پرچم‌دار در سال ۲۰۱۸ کاهش خواهد یافت و در مقابل، میزان فروش تلفن‌های هوشمند میان رده با افزایش چشم‌گیری مواجه خواهد بود.

البته TSMC اظهار داشت که احتمالا درآمد حاصل از فروش گوشی همراه برای این شرکت در سال ۲۰۱۸، در مقایسه با سال ۲۰۱۷ یکسان خواهد بود.

این شرکت تنها تولیدکننده چیپست A12 اپل است که در آیفون‌های ۲۰۱۸ به کار گرفته می‌شود. همچنین تراشه‌هایی تولید می‌کند که توسط شرکت‌هایی نظیر کوالکام، های سیلیکون هواوی و مدیاتک طراحی شده‌اند.

TSMC در سال جاری تراشه‌هایی را با استفاده از فرآیند ۷ نانومتری روانه بازار می‌کند؛ همچنین در حال آزمایش تراشه‌های ۵ و ۳ نانومتری است.

سی.سی.وی در این باره اظهار داشت:

در میان تلفن‌های هوشمند، فروش پرچم‌داران در سال جاری با کاهش قابل توجهی روبرو خواهد بود. فروش دستگاه‌های میان رده و پایین رده نیز چند درصد افزایش خواهد یافت. اما درآمد کلی این شرکت در سال جاری، در مقایسه با سال ۲۰۱۷ برابر خواهد بود.

بخش موبایل TSMC در سال گذشته، حدود ۵۰ درصد از درآمد کل این شرکت را که معادل ۳۳ میلیارد دلار بود تشکیل می‌داد.

برچسب‌ها:

نظر شما