شناسهٔ خبر: 23682935 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

آغاز به کار دوره تربیت مشاور در جامعه الزهرا

دوره دوساله تربیت مشاور جامعه الزهرا(س)، اولین دوره علمی و تخصصی برای طلاب خواهر در این زمینه در کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا، دوره تربیت مشاور جامعه الزهرا(سلام الله علیها) با حضور پذیرفته شدگان این طرح کار خود را آغاز کرد.

در این مراسم حجت الاسلام علی اصغر اخوی، مدیر مرکز مشاوره جامعه الزهرا(سلام الله علیها) با اشاره به اینکه حدود ۸۰ نفر از خواهران سطح سه رشته تعلیم و تربیت اسلامی برای شرکت در این دوره نام نویسی کردند گفت: حدود ۶۰ نفر از آنها که واجد شرایط بودند به مصاحبه دعوت شدند تا از نظر علمی، شخصیتی، اخلاقی و انگیزشی مورد بررسی قرار گیرند.

وی افزود: با توجه به اینکه برگزاری یک دوره با کیفیت مد نظر بود، مصاحبه ها با دقت و ظرافت خاصی انجام شد و در نهایت ۲۲ نفر برای شرکت در این دوره پذیرفته شدند. البته با توجه به این که قرار است این دوره هر سال پذیرش داشته باشد، کسانی که در مصاحبه موفق به کسب امتیاز لازم نشدند می توانند در فراخوان های بعدی دوباره نام نویسی و شرکت کنند.

مدیر مرکز مشاوره جامعه الزهرا(س) با اشاره به آغاز کلاس های این دوره از هفته آینده بیان داشت: مباحث عمومی شامل ۱۵ واحد درسی به صورت کارگاهی و مباحث تخصصی شامل مباحث نظری و بررسی نظریه های روان شناسی به صورت تئوریک در طول ترم ارائه می شود.

وی با بیان این که این اولین دوره تربیت مشاور برای طلاب خواهر است که به صورت دوساله و با سطح علمی بالا برگزار می شود، اظهار داشت: با توجه به این که خواهران شرکت کننده در این دوره در رشته تعلیم و تربیت اسلامی بسیاری از سرفصل ها و دروس مربوط به مشاوره را گذرانده اند سعی شده در دوره تربیت مشاور مباحث و سرفصل های مربوط به روان شناسی بیشتر ارائه شود. /۹۲۴/د۱۰۳/ج

نظر شما