شناسهٔ خبر: 23682915 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

دریانوردان کشتی سانچی برای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش می‌کردند

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به جان باختن ۳۰ نفر از دریادلان ایران در حادثه کشتی سانچی، اظهار کرد: دریانوردان کشتی سانچی برای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش می‌کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از بندرانزلی، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان در مراسم گرامیداشت جانباختگان گیلانی حادثه کشتی سانچی که عصر امروز (اول بهمن) در مصلی بندرانزلی برگزار شد، گفت: جان باختن 30 نفر از دریادلان ایران در حادثه کشتی سانچی، غمی بزرگ برای مردم ایران است که از یاد هیچکس نمی‌رود.

وی با اشاره به تلاش دریانوردان به ویژه دریانوردان کشتی سانچی برای تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: افرادی که در راه اعتلا و پیشرفت نظام مقدس اسلامی جان خود را از دست دهند، اجرشان همانند شهداست.

آیت‌الله قربانی به همدردی مردم ایران و گیلان با خانواده‌های جانباختگان حادثه سانچی به ویژه جانباختگان گیلانی اشاره و تصریح کرد: مردم همیشه قدردان زحمات تلاشگران عرصه اقتصادی کشور هستند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تاکید بر اینکه غم از دست دادن جوانان برای همه سخت و جانکاه است، بیان کرد: بنده و همه مسئولین را در غم از دست دادن فرزند، همسر و پدران خود در این حادثه غم‌انگیز سهیم بدانید.

در ادامه مراسم، حجت‌الاسلام یوسف صدیق عربانی، امام جمعه موقت رشت نیز افزود: تلاش دریانوردان برای شکوفایی اقتصادی ایران و بی نیازی کشور به بیگانگان ستودنی است.

وی این تلاش دریانوردان را دارای اجر اخروی و دنیوی دانست و گفت: مسئولین باید برای وقوع چنین حوادثی پیشبینی‌های لازم را داشته باشند.

امام جمعه موقت رشت، همچنین خاطرنشان کرد: مسئولان باید زوایای حادثه کشتی نفتکش سانچی را بررسی کنند که دیگر شاهد مشاهده چنین حوادثی در عرصه بین‌المللی نباشیم.

در این مراسم، نماینده ‌ولی‌فقیه در گیلان، استاندار گیلان، امام جمعه موقت رشت، فرمانده سپاه قدس گیلان و فرمانده نیروی دریایی ارتش و تعداد دیگری از مسئولین استانی حضور داشتند.

گفتنی است، در حادثه آتش گرفتن و غرق شدن کشتی نفتکش سانچی 8 دریانورد گیلانی جان باختند.

نظر شما