شناسهٔ خبر: 23682819 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

ابزار قانونی برای برخورد با مراکزی که با بیمه‌ها قطع همکاری کرده‌اند

ایرج حریرچی در آئین معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار کرد: با توجه به نتایج مثبت طرح تحول سلامت و محافظت مالی قابل توجه از مردم، مجلس شورای اسلامی باید منابع مالی این طرح را از بودجه های عمومی به بودجه پایدار تبدیل کند.

صاحب‌خبر -
شفاآنلاین>سلامت>ایرج حریرچی در آئین معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار کرد: با توجه به نتایج مثبت طرح تحول سلامت و محافظت مالی قابل توجه از مردم، مجلس شورای اسلامی باید منابع مالی این طرح را از بودجه های عمومی به بودجه پایدار تبدیل کند.

به گزارش شفاآنلاین،وی تاکید کرد: یکی دیگر از خواسته‌های وزارت بهداشت، افزایش عوارض کالاهای آسیب رسان از جمله سیگار، غذاهای پرچرب و مواد غذایی بسیار شور و بسیار شیرین و اختصاص درآمد حاصل از آن به کاهش بیماری ها و اجرای طرح تحول سلامت است.

قائم مقام وزیر بهداشت با بیان اینکه، شهر ایلام جزو معدود مناطقی در کشور است که مراکز ارائه خدمات درمانی و تشخیصی با بیمه ها قطع همکاری کرده‌اند، گفت: ابزار قانونی لازم برای برخورد با این مراکز وجود دارد. خدمات رسانی به طور طبیعی منافعی را ایجاد می‌کند اما اینکه در شرایط سخت کشور عده‌ای فقط به منافع خود فکر کنند و در خدمات رسانی دچار کاستی باشند به هیچوجه قابل قبول نیست.

حریرچی تاکید کرد: هزینه ویزیت و سایر خدمات درمانی حتی در حد یک میلیون ریال برای بیشتر مردم این استان قابل تامین نیست و راه حل آن تقویت بخش دولتی و بیمه هاست که به صورت جد پیگیری می شود.

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: سلامت جمعیت حدود 600 هزار نفری استان ایلام و نه فقط مراجعان به مراکز بهداشتی درمانی بر عهده مجموعه دانشگاه علوم پزشکی است. حتی اگر کسی بیمار است و خود اطلاع ندارد که باید به پزشک مراجعه کند وظیفه ما این است که او را آگاه کرده و دسترسی همگان به خدمات بهداشتی درمانی را فراهم کنیم.

وی یادآور شد: مسئولان و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی اداره کننده و دستور دهنده نیستند و تنها نقش راهبری را دارند و باید نیروهای موجود را به تحرک وا دارند ضمن اینکه خود باید از بقیه بیشتر کار کنند.

نظر شما