شناسهٔ خبر: 23682794 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

کاهش نگران کننده‌ی «دین‌داری» در شهر مذهبی استرالیایی

حوزه/ یک آمارگیری که به مناسبت روز جهانی دین منتشر شد نشان داد، شهر اورنجا در نیوساوت ولز که دین دارترین منطقه در استرالیا محسوب می شود با کاهش قابل توجه افراد «دین‌دار» روبرو بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» ، طبق آخرین آمارگیری ها در شهر اورنج، نیوساوت ولز واقع در استرالیا، تعداد افراد با وابستگی دینی به شدت کاهش یافته و مقامات نگران از دست رفتن دین مردم هستند.

براساس آخرین آمارگیری در سال 2016، تعداد افرادی که در فرم های نظرسنجی خودشان را «بی دین» معرفی کرده اند 3200 نفر نسبت به سال 2011، افزایش داشته است. ارقام و آمارها نشان داد 8782 نفر (یعنی 22%) جمعیت این شهر خودشان را بی دین معرفی کرده اند. آمارها همچنین تغییر وضعیتی مذهبی در این شهر را قابل توجه نشان داده است.

آمارها همچنین نشان داد که زنان بیشتر از مردان خودشان را دین دار معرفی کرده اند به طوری که در سال 2016 میلادی، نزدیک به 15 هزار زن خودشان را دین دار معرفی کرده اند درحالی که تعداد مردان دین دار این شهر 13 هراز نفر بوده اند.

گفتنی است این آمارها روز گذشته به مناسبت روز جهانی دین  منتشر شدند. درحالی که شهر اورنج در نیوساوت ولز با 78% ساکنان «دین دار»، از دین دارترین مناطق استرالیا محسوب می شود اما کاهش میزان دین داران در این شهر نگران کننده اعلام شده است.

لازم به ذکر است طبق آخرین آمارها تنها 61 درصد مردم سرتاسر استرالیا خودشان را  «دین دار» و وابسته به دین مشخصی معرفی می کنند، این درحالی است که مسیحیت هنوز دین اول استرالیا محسوب شده و جمعیت 12 میلیونی مسیحیان، 86 درصد دین داران را به خود اختصاص می دهند. با این حال کاهش 7 درصدی نسبت به سال 2011 در جمعیت مسیحیان به چشم  می خورد. دومین دین غیرمسیحی در استرالیا با 600 هزار  جمعیت اسلام می باشد.

 

نظر شما