شناسهٔ خبر: 23682242 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری کردستان:

بدهی بیش از 200 میلیارد تومانی شهرداریهای استان کردستان/ نیروی جدید شهرداریها باید از مجرای استخدام وارد شوند

مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری کردستان گفت: شهرداریهای استان کردستان بیشر از 200 میلیارد تومان بدهی دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دهگلان شیدا، مراسم تکریم و معارفه شهرداران دهگلان و بلبان آباد با حضور مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری کردستان عصر امروز در کانون شهید مطهری دهگلان برگزار شد.




  جمشید اسدی مدیر کل امور شهر و شوراهای استانداری کردستان در این مراسم با اشاره به وظایف و جایگاه شهرداریها گفـت:شهرداری به عنوان یک نهاد و موسسه غیر دولتی با توجه به قوانینی که در سال 1334 برای آن تعریف شده فعالیت می کند.


 وی افزود: شهرداری نهادی نیست که اعتبارش از وزارت مطبوع تزریق کنند و یا حقوق پرسنلش از وزارت تامین شوند بلکه شهرداری بر اساس قانونی که برایش تعریف شده باید خود بر مبنای در آمدهای پوششی و ارائه خدمات در آمد استحصال نماید و از درآمد حاصله حقوق پرسنلش را پراداخت کند.


وی در ادامه گفت:در سال 87 قانون مالیات بر ارزش افزوده برای بخشی از در آمدهای شهرداری نهایی شده و به تصوبیب رسیده است و ما سالیانه ما زاد  برسهم در آمد شهرداریها استان از این منابع برای کمک شهرداریها اخذ نموده ایم


 بودجه مصوب شده برای شهرداری دهگلان در سال 95 بیش از 4 میلیارد تومان بوده است


 اسدی در ادامه با اشاره به مصوب شدن 4 میلیارد و  400 میلیون تومان بودجه شهرداری دهگلان در سال 95  گفت:به علت تحققنیافتن منابع مالی و بودجه آن، طی اصلاحیه ای این بودجه به مبلغ 2 میلیارد و 939 میلیون تومان کاهش یافت.

 

بودجه سال 96 شهرداری دهگلان 2 میلیارد و 800 میلون تومان بوده است


 اسدی در ادامه گفت: اعتبار تخصیص داده شده در سال 96 به شهرداری دهگلان  2 میلیاد و 800 میلیون تومان بوده و کل بودجه تصویب شده  شهرداری دهگلان  5 میلیارد و 100 میلون تومان است که امیدواریم شهر دار جدید با عزم راسخ درصدد  انجام کارها و خدمات عمرانی در خور شان شهرستان بر آید.


وی با اشاره به اختصاص 20 میلیارد تومان به شهر داریهای شهرهای زیر 100 هزار نفر در استان گفت: کارها پیگیر و کاملا نهایی شده است.

 


نیروهای جدید به بدنه شهرداری باید از مجرای استخدامی ورود کنند

 

 مدیر کل امور شهری و شهرداریهای کردستان با اشاره به اینکه شهردارهای استان ظرفیت پذیرش نیروی جدید ندارند و اگر به هر طریقی نیروی جدید بر شهرداری تحمیل شود به شدت با شهر داران برخورد خواهد شد.


وی در ادامه گفت: پذیرش نیروی جدید بر بدنه شهرداری در صورت نیاز تنها باید از طریق آزمون و از مجرای استخدام باشد.


بدهی 3 میلیاردی شهر داری دهگلان نسبت به سایر شهرستانهای استان ناچیز است


 اسدی خطاب به شهرداران دهگلان و بلبان آباد نسبت به رعایت انظباط مالی گفت:باید تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی سر لوحه کارخود قرار داده و از هزینه های غیر ضروری جدا بپرهیزند.


وی با اشاره به بدهی 282 میلیارد تومانی شهر داریهای کردستان گفت: مبلغ 250 میلیارد تومان آن بدهی مربوط به مطالبات پیمانکاران و 32 میلیارد آن بحث حقوق و مزایای پرسنل شهرداریها بوده و مبلغ بدهی 3 میلیارد تومان شهر داری دهگلان نبست به استان ناچیز است.

 

وی در ادامه با تاکید بر پرداخت حقوق کار کنان امور خدماتی شهرداری از شهردار جدید خواست حقوق کارکنان خدماتی و افرادی که در امور سخت و زیان آور مشغول فعالیت هستند در اولویت قرار داده شود.

 

در پایان از شهرداران  و سرپرستان سابق شهرداری شهر های دهگلان و بلبان آباد  تقدیر و ارسلان طهماسبی به عنوان شهردار دهگلان وهادی محمدی به عنوان شهر داربلبان آباد معرفی شدند.

 

انتهای پیام/

نظر شما