شناسهٔ خبر: 23682160 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

مشکلات مسکن مردم زلزله زده سرپلذهاب فراتر از چالش زلزله است

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: مشکلات مسکن مردم زلزله زده سرپل ذهاب فراتراز چالش زلزله است و باید شبانه روزی برای عبور از این بحران تلاش شود تا هرچه سریعتر رفاه عمومی مردم فراهم شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بازی دراز، امروز یکشنبه اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، محمدرضا محمدیان مدیرکل بحران درمناطق زلزله زده استان کرمانشاه، مدیرکل سیاسی استانداری کرمانشاه وجمعی از نمایندگان استان های کشوردر مجلس شورای اسلامی با حضور درفرمانداری شهرستان سرپل ذهاب مشکلات مردم زلزله زده این شهرستان را با اکبرسنجابی فرماندار سرپل ذهاب مورد رسیدگی و بررسی قرار دادند.

 

اسماعیل نجار در این جلسه اظهار داشت: مشکلات مردم زلزله زده اولویت بندی شود و برحل عمده ترین آسیب ها و مشکلات مردم متمرکز شده تا با برنامه ریزی دقیق و مناسب مرتفع گردد.

وی افزود: مشکلات مسکن مردم زلزله زده سرپل ذهاب فراتراز چالش زلزله است و باید شبانه روزی برای عبور از این بحران تلاش شود تا هرچه سریعتر رفاه عمومی مردم فراهم گردد.

 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشورتصریح کرد: با این وجود وسعت خسارت‌ها در سرپل ذهاب به نحوی است که برای ایجاد رضایت مندی در بین مردم آسیب دیده باید تمهیدات دیگری اندیشیده شود.

 

فرماندارسرپل ذهاب درادامه با اشاره به آخرین وضعیت زندگی مردم شهرستان در زلزله اخیر اذعان داشت: مردم حادثه دیده دچار مشکلات فراوانی هستند و دولت هم تلاش‌های زیادی برای مدیریت این حادثه و خدمت رسانی به آسیب دیگان انجام داده، اما علی رغم همه این تلاش‌ها مشکلات زیادی هنوز در مناطق زلزله زده وجود دارد.

 

اکبرسنجابی افزود: سرپل ذهاب به عنوان شهری که در زلزله اخیرعمده ترین آسیب را متحمل شده با مشکلات کمبود سرویس بهداشتی مواجه شده است و تامین این نیازهای اولیه باید در دستور کار قرار گیرد.

 

وی عدم تسهیل در کار بانک ها و امهال وام ها، تعلل و کوتاهی در پرداخت بیمه عمر و بلاتکلیفی وضعیت مستاجرین تعمیری از مهمترین مشکلات موجود در شهرستان سرپل ذهاب عنوان کرد و گفت: امید است با تدبیرخاص دولتمردان گشایشی در جهت کاهش آلام مردم و التیامی بر زخم های حادثه دیدگان شود.

 

نظر شما