شناسهٔ خبر: 23681982 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

برای نخستین بار صورت گرفت؛

رقابت برای نجات تخم مرغها در مدارس خلیل آباد+ تصاویر

اولین چالش جاذبه با نجات تخم مرغ با حضور 60 دانش آموز دختر و پسر در تیم های یک یا دو نفره با بیش از 40 سازه در مدارس شهرستان خلیل آباد برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، جاذبه این بار دانش آموزان مدارس خلیل آباد را به چالش کشاند تا آن ها آنچه را که در پشت میز و صندلی مدارس و کتاب های درسی مرتبط آموخته اند در میدان عمل نیز به کار گیرند و تخم مرغ ها را نجات دهند.

ظهر امروز 60 نفر از دانش آموزان مدارس خلیل آباد در قالب تیم های یک یا دو نفر با هدف بکارگیری خلاقیت‌های مختلف در رقابت نجات تخم مرغ ها شرکت داشتند و سازه های خود را برای نجات تخم مرغ به مرحله آزمایش گذاشتند.

این رقابت در آموزشگاه دخترانه رضوان و آموزشگاه پسرانه رئیس زاده خلیل آباد برگزار شد و در پایان به سازه های برتر جوایزی اهدا شد.

 

طراحی سازه ای برای نجات تخم مرغ با استفاده از محاسبات دروس

حسن صداقتی در گفت و گو با خبرنگاران در حاشیه این مراسم با بیان اینکه این مسابقات به منظور ایجاد شور و نشاط در دانش آموزان  برگزار شد، اظهار داشت: مسابقات نجات تخم مرغ در بین دانشجویان و دانش آموزان طرفداران زیادی دارد.

مدیر آموزش و پرورش خلیل آباد همچنین با تاکید بر اینکه دانش آموزان بر اساس محاسبات دروس فیزیکی که فرا گرفتند سازه ای را برای نجات تخم مرغ طراحی می کنند، خاطرنشان کرد: سازه به مظور اینکه باید از ارتفاع به طرف زمین حرکت کند هرچه سبک تر باشد نقطه فرود آن به مرکز نزدیک تر و همچنین تخم مرغ سالم به زمین برسد ملاک برتری است.

 

این مسابقات می تواند دانش آموز را برای ساختن سازه های یاری رسان کمک کند

سعید صبری همچنین در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اهداف برگزاری این مسابقات تصریح کرد: مسابقه نجات تخم مرغ در سطح دانش آموزی با هدف افزایش هنر حل مسئله، خلاقیت، روحیه پژوهش و کارگروهی برگزار شد.

وی با بیان اینکه این مسابقات کار مشترکی بین آموزش و پرورش خلیل اباد و موسسه لگو اموزشی ترشیز بود، اذعان کرد: این مسابقات رقابت برای طراحی سازه نجات تخم مرغ بود و دانش آموزان به سازه ای نیاز داشتند که از تخم مرغ در برابر سقوط از ارتفاع و برخود پس از آن محافظت کند.

دبیر اجرایی این دوره از مسابقات با تاکید بر اینکه ساختن این سازه ها می تواند دانش آموزان را در خصوص نحوه ساخت سازه ها و اجسام  یاری رسان کمک کند، عنوان کرد: معیار های انتخاب سازه های برتر وزن کمتر، دقت در پرتاب، زمان و خلاقیت افراد سازنده بود که برا اساس آن رتبه بندی می شدند.

وی همچنین در ادامه تشریح کرد: بر روی زمین هدفی جهت تعیین دقت برخورد نصب شده بود و دانش آموزان باید تلاش خود را در راستای نزدیک بودن محل برخورد به هدف به کار می گرفتند.

صبری تاکید کرد: این اولین دوره مسابقه نجات تخم مرغ در شهرستان خلیل آباد بود و دانش آموزان در عین اینکه وسایل بسیار ساده ای در اختیار داشتند اما خلاقیت خوبی از خود نشان دادند.

انتهای پیام/

نظر شما