شناسهٔ خبر: 23681750 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

تهیه طرح خوداظهاری درباره تابعیت نامزدهای مدیریت در کشور تهیه طرح خوداظهاری درباره تابعیت نامزدهای مدیریت در کشور

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سیدنقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستور کار امروز یکشنبه اول بهمن کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز گزارش هیأت اعزامی کمیسیون به مناطق زلزله‌زده غرب کشور آقایان جمالی و نانواکناری از روند خدمات‌رسانی به زلزله زدگان و نحوه اسکان و خانه‌سازی و ساخت و ساز منزل تخریب شده ارائه شد.

وی ادامه داد: بر این اساس در گزارش مذکور از کلیه دستگاه‌های مجری خدمات رسانی اعم از سپاه، ارتش، هلال احمر تجلیل شد و انسجام، وحدت و هماهنگی مسئولین در خدمت رسانی مورد تأیید و تقدیر قرار گرفت.

وی ادامه داد: همچنین در این جلسه، کمیته تحقیق و تفحص از دو تابعیت‌ها در بین مدیران ارشد، گزارش خود را ارائه کرد؛ بر این اساس آقای کریمی قدوسی به نمایندگی از طرف کمیته مذکور روند تحقیق و تفحص را ارائه و گزارش دقیقی از موضوع مورد بررسی ارائه کرد.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق سخنان آقای کریمی قدوسی در این زمینه اشکالاتی وجود دارد، اول اینکه در قانون مرزبندی دقیقی وجود ندارد و حتی برخی از این اقدامات جرم نیست؛ دوم اینکه در استعلام مدیران هیچ جایی برای سوال در مورد تابعیت فرد وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: کریمی قدوسی تأکید کرد که هدف از این تحقیق و تفحص فقط مدیران ارشد و مسئولانی است که دو تابعیتی هستند، و الّا ایرانیان عزیز که سرمایه‌های کشور در خارج از کشور هستند به هیچ وجه مد نظر نیستند و این کمیته، ایرانیان خارج از کشور را سرمایه‌های ایران می‌داند و در همه شرایط از آنها حمایت می‌کند و از حضور آنها در ایران استقبال می‌کند.

نماینده مردم ورامین مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد کمیته تحقیق و تفحص از دو تابعیت‌ها نیز این بود که طرحی تهیه شده تا در صحن مجلس تصویب شود تا نامزدهای مدیریت در کشور به طور خوداظهاری تابعیت خود را صراحتا بیان کنند و اگر دوتابعیتی بودند، شرط مدیریت را قطعاً ندارند.

منبع: فارس
منبع: فارس

برچسب‌ها:

نظر شما