شناسهٔ خبر: 23681689 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۳۰ درصد از هدف‌گذاری‌های اشتغال روستایی استان قم تحقق پیدا کرد

R7854/P1377/S6,62/CT11

مدیرکل امور روستایی استان قم گفت: سهمیه کشوری اشتغال روستایی مبلغی بالغ‌بر ۱۲ هزار میلیارد تومان بوده که در این‌بین سهمیه استان قم ۲۰۰ میلیارد تومان است که تا انتهای دی‌ماه سال جاری چیزی در حدود ۳۰ درصد از مبلغ پیش‌بینی‌شده تحقق پیداکرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سجاد چهره‌گانی عصر امروز در کارگروه اشتغال استان که در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت اشتغال روستایی اظهار داشت: ازجمله مهم‌ترین طرح‌ها و شاخه‌های اشتغال در استان قم مسئله اشتغال روستایی بوده که اقداماتی نیز از ابتدای سال 96 در این زمینه صورت گرفته است.

وی با اشاره به سهمیه استان قم در زمینهٔ اعتبارات ابلاغی دولت در زمینهٔ اشتغال روستایی افزود: سهمیه کشوری اشتغال روستایی مبلغی بالغ‌بر 12 هزار میلیارد تومان بوده که در این‌ بین سهمیه استان قم 200 میلیارد تومان است که تا انتهای دی‌ماه سال جاری چیزی در حدود 30 درصد از مبلغ پیش‌بینی‌شده تحقق پیداکرده است.

مدیرکل امور روستایی استان قم برخی از معرفی‌های انجام‌گرفته به بانک‌های عامل استان در راستای رونق اشتغال روستایی را مورد توجه قرار داد و گفت: در سال 96، 270 طرح در زمینهٔ اشتغال به یکی از بانک‌های عامل استان به ارزش 200 میلیارد تومان معرفی شد که رقم قابل‌توجهی از این اعتبار نیز تحقق اجرایی پیدا کرد که در نهایت زمینه‌های اشتغال 450 نفر را نیز در روستاهای استان به وجود آورد.

چهره‌گانی با اشاره به روند دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی از بانک‌های عامل استان عنوان کرد: استان قم در زمینهٔ چرخه بانکی گرفتن وام در کشور پیشتاز است و در مرحله تخصیص نیز وضعیت مناسبی دارد.

وی ادامه داد: در زمینهٔ اشتغال روستایی بانک کشاورزی 29 میلیارد  تومان معرفی‌های مختلف داشتهکه بخشی از این رقم تحقق‌یافته و 9 میلیارد تومان نیز تا به امروز  توسط این بانک عامل پرداخت‌شده است.

مدیرکل امور روستایی استان قم  سهم قابل‌ توجهی بخش کشاورزی استان از تسهیلات اشتغال روستایی را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: سهم کشاورزی استان 45 درصد از کل تسهیلات روستایی بوده که امکان تغییر بر اساس نیازهای استانی ممکن بوده چراکه کشاورزی اولویت نخست استان در اشتغال روستایی نیست و می‌شود این میزان را به‌سوی بخش‌های دیگر سوق داد.

چهره‌گانی با تأکید بر برخی از اختیارات تفویض شده ملی به مدیران استانی در زمینهٔ وام و تسهیلات اشتغال روستایی خاطرنشان کرد: تغییر در سهم مؤسسات عامل نیز ازجمله مهم‌ترین اختیارات و وظایف مدیران استانی بوده که مدیران استان می‌توانند برای بهبود و پیشرفت تولید و اشتغال از این ظرفیت نیز بهره ببرند.

مدیرکل امور روستایی استان قم  با تأکید بر سقف تسهیلات اعطای در زمینهٔ اشتغال روستایی عنوان کرد: سهمیه و سقف مبلغ نیز برای ارائه تسهیلات روستایی  2 میلیارد  و نیم بوده که با صلاح‌دید مسئولان استانی تا 5 میلیارد تومان نیز امکان افزایش دارد.

انتهای پیام/ش

نظر شما