شناسهٔ خبر: 23681574 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

اعتراف وزیر راه و شهرسازی به ناکارآمدی

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز؛ روزنامه قانون در گزارشی با عنوان «اعتراف یک وزیر به ناکارآمدی؛ در بخش حمل و نقل ریلی موفق نبودم» نوشت:
« سومین همایش توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل همگانی (COD) روز گذشته با حضور عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی برگزار شد. در این همایش عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی گفت: باید اعتراف کنم در چهار سال گذشته برای توسعه و تأمین بودجه خطوط حمل‌ونقل ریلی موفق نبودم».

از زمان آغاز فعالیت آخوندی در صدر وزارت راه و شهرسازی، سوانح متعددی در حوزه‌های جاده‌ای، ریلی، ‌ هوایی و دریایی رخ داده که عمدتاً حاصل عملکرد ضعیف وزیر راه و شهرسازی بوده است

عناوین اخبار روزنامه قانون در روز یکشنبه‌ ۱ بهمن :
درحالی که سهل‌انگاری در مدیریت راه‌آهن کشور سبب خطای سیستم چند صد میلیارد تومانی ATC و برخورد دو قطار مسافربری، کشته و زخمی شدن یکصد هموطن شد، وزارت راه و شهرسازی دولت یازدهم خبر از دومین دستاورد بزرگ برجام، این بار در صنعت حمل و نقل ریلی کشور داد. در حالیکه اذهان عمومی انتظار یک تحول بزرگ در صنعت حمل و نقل ریلی کشور را می‌کشید، به یکباره «فردریش اشتیفت»، سفیر اتریش در تهران، دومین دستاورد برجام را واگذاری کترینگ راه آهن جمهوری اسلامی ایران (صنعت آماده سازی و طبخ غذا و نوشیدنی در آشپزخانه مرکزی و سرو آن‌ها در قطارها جهت پذیرایی) به یک شرکت اتریشی اعلام کرد.
 
آخوندی در حوزه مسکن نیز کارنامه قابل قبولی ندارد. اردیبهشت سال ۷۳ (۲۳ سال پیش) زمانی که «آخوندی» وزیر مسکن و شهرسازی  دولت دوم هاشمی رفسنجانی بود، از طرح مسکن اجتماعی رونمایی کرد و گفت: «برای اقشار کم‌درآمد که توان خرید مسکن را ندارند، طرح مسکن اجتماعی پیش‌بینی شده که در این طرح می‌توان با تشکیل صندوق پس‌انداز مسکن، وام‌های ارزان در اختیار بخش خصوصی و تعاونی‌ها قرار داد؛ مشروط بر اینکه حاضر شوند واحدهای احداث شده را در اختیار افراد واجد شرایط مسکن اجتماعی قرار دهند».

حدود ۲۰ سال بعد از طرح اولیه مسکن اجتماعی، دوباره عباس آخوندی بر کرسی وزارت راه و شهرسازی دولت یازدهم تکیه زد و در روزهای نخستین حضور خود در مسند وزارت اعلام کرد که سیاست‌ها و تصمیمات اتخاذ شده در مورد مسکن مهر ادامه پیدا می‌کند اما چندی بعد در اظهارنظری تأمل برانگیز، این طرح را مزخرف! نامید. در این شرایط که همه در انتظار اعلام برنامه‌های دولت جدید در حوزه مسکن بودند، آخوندی در حاشیه جلسه هیئت دولت مورخ ۹ آبان ۱۳۹۲، با تأکید دوباره بر توقف طرح مسکن مهر، از شروع طرح جدیدی به نام «مسکن اجتماعی» با هدف حمایت از گروه‌های کم‌درآمد خبر داد و اینگونه طرح مسکن اجتماعی در بیستمین سال مطرح شدن، دوباره بر سر زبان‌ها افتاد ولی امروز حدود ۴ سال از آن زمان می‌گذرد، بدون اینکه حتی سنگ اول بنای مسکن اجتماعی گذاشته شود

منبع:مشرق

نظر شما