شناسهٔ خبر: 23681285 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

۲۳ معین اقتصادی کار توسعه استان کرمان را برعهده دارند

صاحب‌خبر -
 

کرمان –خبرنگار اطلاعات : نشست شورای گفت و گوی استانی دولت و بخش خصوصی کرمان برگزار شد.
در این نشست، استاندار کرمان بر لزوم اعمال اتاق بازرگانی به عنوان کلینیک صنعتی تاکید کرد و افزود : بر اساس مطالبه گری برای فعالیت بخش غیر دولتی و خصوصی در اقتصاد ایران و استان کرمان، یک شهرستان به بخش غیر دولتی واگذار شده است وامروز۲۳ معین اقتصادی کار توسعه استان کرمان را برعهده دارند.
علیرضارزم حسینی گفت : اتاق بازرگانی کرمان می تواند طرح های جدید و متفاوتی نسبت به مرکز را اجرایی کند و مدل های جدیدی را در کشور ارائه دهد.
وی با تحسین الگوی استان کرمان در پایش فضای کسب و کار در استان و کشور ، یاد آورشد: اتاق بازرگانی در حال حاضر نقش لیدری اقتصاد ایران را ندارد.
استاندار کرمان با اعلام حمایت از اتاق بازرگانی استان، افزود : این اتاق با استفاده از ظرفیت و تخصص کارآفرینان موفق می تواند حداقل ۳۰ درصد اشتغال استان را محقق کند.رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیز در این نشست ، اعلام کرد : استان کرمان پائیز ۹۶ در زمینه فضای کسب و کار رتبه دهم کشوری را از آن خود کرد.
به گفته سید مهدی طبیب زاده اتاق بازرگانی کرمان مدلی را برای پایش واقعی فضای کسب و کار معرفی کرد که به عنوان مدل برتر کشوری انتخاب شد.
وی افزود : اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان بر مبنای وظیفه ذاتی خود در راستای پایش و بهبود فضای کسب و کار، مطالعات گسترده ای را در دستور کار دارد که نیازمند مصوباتی از شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی است.
او با قدر دانی از حمایت های استاندار کرمان در ارتقای رتبه فضای کسب و کار استان اظهار امیدواری کرد ؛ موقعیت استان کرمان در حوزه فضای کسب و کار در فصل های آتی نیز حفظ شود.
طبیب زاده مشکلات بیمه ای، بانکی و مالیاتی را از مهمترین مشکلات واحدهای اقتصادی استان کرمان دانست و گفت : برای حل مشکلات موجود ، تعامل دستگاهی دستور کار است و با همکاری سازمان های مرتبط این مسائل تا حد امکان برطرف خواهد شد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان در پایان تاکید کرد: رفع مشکل تامین مالی ، شاه کلید حل بخش زیادی از مشکلات اقتصادی استان است.

نظر شما