شناسهٔ خبر: 23681017 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

پس از تعطیل شدن مسجد شهر به علت عدم ایمنی؛

مسلمانان شهر نیم فرانسه مسجد جدیدی می‌سازند

حوزه/ دو سال پس از تصمیم شهرداری برای تعطیل کردن مسجد شهر نیم فرانسه به علت عدم ایمنی ساختمان، مسلمانان این شهر با خرید ملکی قدیمی قصد بنا کردن مسجدی جدید را دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» دو سال پس از تصمیم شهرداری شهر نیم برای تعطیل کردن مسجد شهر به علت عدم ایمنی ساختمان، مسلمانان این شهر با خرید ملکی قدیمی قصد بنا کردن مسجدی جدید را دارند.

پس از اینکه در سال 2016 مسلمانان با بسته شدن درب های مسجد بدون محلی برای عبادت بودند، رهبران انجمن فرهنگی اسلامی مسجد با خرید ساختمانی قدیمی در مر مرکز شهر در پی بنا کردن محل عبادت جدیدی برای مسلمانان این شهر هستند.

تا کنون، تقریبا 450،000 یورو برای خرید ساختمان 2000 متر مربعی در مرکز شهر جمع آوری شده است.

طبق گفته مسئولین انجمن آنها قصد دارند مسجدی با بنای کم نظیر در بین مساجد فرانسه را بنا کنند.

رئیس انجمن ضمن بیان اینکه هنوز همه چیز به پایان نرسیده است، گفت "ما کار های اولیه را برای ارتقاء استانداردهای ایمنی برای دسترسی افراد معلول و شروع مجدد بنای سقف کاذب در سالن اصلی نمازخانه آغاز کرده ایم، افزود اما "ما نمی توانیم به سرعت کارها را به پیش بریم، زیرا در حال حاضر ما برای تداوم کار نیاز داریم تا کمک های مالی بیشتری را جمع آوری کنیم". طبق تخمین های ازائه شهد از سوی مدیریت پروژه و شرکت متخصص سازنده، برای تداوم کار نیاز به 160،000  تا 170،000 یورو نیاز است.

 

نظر شما