شناسهٔ خبر: 23681007 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پتروشیمی ورزقان با مشارکت سرمایه‌گذاری چینی احداث می‌شود

R7887/P1377/S6,47/CT11

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی بابیان اینکه واحد پتروشیمی ورزقان با مشارکت شرکت پتروپالایش خاروانای آذربایجان و سرمایه‌گذاری چینی احداث می‌شود گفت: این واحد پتروشیمی برای ۱۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ورزقان، سیدرضا حسینی در نشستی با مسئولان شهرستان ورزقان که با حضور استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد با اشاره به اینکه واحد پتروشیمی شهرستان ورزقان با سرمایه‌گذاری چینی‌ها احداث می‌شود، اظهار کرد: برای راه‌اندازی این واحد پتروشیمی شرکت پتروپالایش خاروانای آذربایجان 15 درصد و 85 درصد سرمایه‌گذار چینی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی از سرمایه‌گذاری یک میلیارد و 300 میلیون دلاری سرمایه‌گذار چینی در واحد پتروشیمی شهرستان ورزقان خبر داد، افزود: علاوه بر سرمایه‌گذاری چینی‌ها در این واحد 1000 میلیارد ریال سرمایه در واحد پتروشیمی ورزقان سرمایه‌گذاری می‌شود.

حسینی با اشاره به تولیدات واحد پتروشیمی شهرستان ورزقان، گفت: بر اساس طرح ارائه‌شده واحد پتروشیمی شهرستان ورزقان در سال 520 هزار تن پلی پروپیلین تولید می‌کند و این محصول جزو اصلی‌ترین محصولاتی است در طرح توجیهی قید شده است.

وی بابیان اینکه واحد پتروشیمی شهرستان ورزقان در طول سال نیاز به 15 میلیون مترمکعب آب خواهد داشت، ابراز داشت: علاوه بر اینکه باید آب مورد نیاز این واحد را تأمین کنیم همچنین زمین 400 هکتاری، برق 60 مگاواتی بر ساعت و 5 میلیون مترمکعب گاز از دیگر نیازهای زیرساختی واحد پتروشیمی شهرستان ورزقان است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی از موافقت شرکت توزیع نیروی برق با درخواست برق 60 مگاواتی بر ساعت برای واحد پتروشیمی شهرستان ورزقان خبر داد، گفت: خوشبختانه امور اراضی آذربایجان شرقی پرونده تخصیص زمین 50 هکتاری را به منابع طبیعی استان ارسال کرده است که امیدواریم در فاز نخست با تخصیص این میزان زمین موافق کنند.

حسینی با تأکید بر اینکه واحد پتروشیمی شهرستان ورزقان می‌تواند در زمینه ایجاد اشتغال مؤثر واقع شود، خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی و افتتاح واحد پتروشیمی شهرستان ورزقان برای 1500 نفر اشتغال‌زایی می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی در این نیست دستگاه‌های اجرایی و خدمت رسان استان را ملزم به صدور مجوزهای لازم جهت احداث واحد پتروشیمی شهرستان ورزقان کرد.

انتهای پیام/ش

نظر شما