شناسهٔ خبر: 23680971 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

در شیراز؛

دبیرخانه جشنواره فیلم فجر آغاز به کار کرد/نمایش آثار برتر فیلمسازان

شیراز- دبیرخانه هفدهمین جشنواره استانی فیلم فجر فارس در انجمن فیلم، عکس و پویانمایی آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین ، رئیس انجمن فیلم، عکس و پویانمایی استان فارس با بیان این مطلب اعلام کرد: در پی برگزاری سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم فجر با توجه به نمایش فیلم های بخش مسابقه سینمای ایران در دیگر شهرها از جمله شیراز، دبیرخانه این رویداد سینمایی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس تشکیل شد.

فروغ عدالت پور با بیان اینکه شیراز ۱۰ روز میزبان بهترین فیلم‌های سینمای ایران است اعلام کرد: بخش جنبی هفدهمین جشنواره فیلم فجر استان فارس در نظر گرفته شده که از جمله می توان به پخش آثار برتر داستانی و مستند فیلمسازان استان فارس اشاره کرد.

بخش جنبی به فیلمسازان برتر فارس اختصاص دارد

وی با اعلام اینکه انجمن فیلم، عکس و پویانمایی استان فارس در نظر دارد در حاشیه برگزاری هفدهمین جشنواره فیلم فجر در شیراز، سالنی برای نمایش آثار برتر داستانی و مستند فیلمسازان فارس اختصاص دهد، افزود: این رویداد در ۱۰ نوبت اکران(روزانه یک سانس) برگزار می شود.

عدالت پور در ادامه عنوان کرد: متقاضیان پخش فیلم می توانند با مراجعه به دفتر انجمن فیلم، عکس و پویانمایی نسبت به هماهنگی و طی روند قانونی اقدام کنند.

رئیس انجمن فیلم، عکس و پویانمایی استان فارس به شرایط پذیرش آثار اشاره کرد و گفت: فیلم ها باید تولید سال ۱۳۹۵ به بعد باشند و حداقل زمان فیلم برای هر دو گروه داستانی و مستند ۸۰ دقیقه است.

عدالت پور در ادامه افزود: مالکیت فیلم باید مشخص باشد و تهیه کننده یا تهیه کنندگان لازم است توافق نامه نمایش و بلیت فروشی آثار را امضا کنند.

وی با تصریح اینکه فیلم ها باید دارای پروانه نمایش باشند تاکید کرد: در صورت کثرت متقاضیان، اولویت با آثاری است که در جشنواره های داخلی و خارجی موفق به کسب رتبه شده باشند.

عدالت پور با این وجود تاکید کرد: تهیه کنندگانی که دارای پروانه نمایش فیلم نیستند می توانند اقدام به اخذ پروانه نمایش کرده و در مسیر پخش فیلم در این جشنواره قرار گیرند.

وی همچنین یادآوری کرد: از میان آثار ارسالی تعداد ۱۰ اثر انتخاب و هر اثر در یک سانس به نمایش درخواهد آمد.

رئیس انجمن فیلم، عکس و پویانمایی استان فارس در پایان از برگزاری جلسه نقد و بررسی فیلم با حضور عوامل در هفدهمین جشنواره فیلم فجر برای این بخش خبر داد.

این در حالیست که به گزارش ستاد خبری جشنواره فیلم فجر، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از برگزاری شانزدهمین جشنواره فیلم فجر استانی همزمان با سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر در شیراز خبر داد.

شیراز ۱۶ تا ۲۶ بهمن روزانه ۴ اکران دارد

مهدی رنجبر با بیان این که شیراز امسال به مدت ١٠ روز میزبان ٢٢ فیلم جشنواره فیلم فجر خواهد بود، اظهار داشت: این جشنواره از ١٦ تا ٢٦ بهمن ماه با ٤ اکران روزانه در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس پذیرای علاقه‌مندان به فیلم و سینما خواهد بود.

وی در خصوص زمان اکران این ٢٢ فیلم نیز گفت: زمان‌بندی اکران فیلم‌ها هنوز مشخص نیست اما برای جلوگیری از فشردگی اکران‌ها در تلاش هستیم تا با رایزنی با وزارتخانه و همچنین سازمان امور سینمایی، اکران فیلم‌ها را به صورت همزمان در دو سالن داشته باشیم.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در تشریح بیشتر این موضوع ابراز کرد: براساس تمهیدات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان امور سینمایی، اکران فیلم صرفاً در سالن‌هایی با ظرفیت بیش از ٥٠٠ نفر امکان‌پذیر است و هر استان تنها می‌تواند در یک سالن اکران داشته باشد، اما با توجه به کثرت علاقه‌مندان به سینما در استان فارس، رایزنی‌هایی را با وزارتخانه و سازمان امور سینمایی انجام می‌دهیم که در صورت امکان، سالن دومی را به استان فارس اختصاص دهند که اگر مورد موافقت قرار گیرد به احتمال قوی سینما سعدی شیراز به عنوان سالن اکران فیلم‌های فجر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

رنجبر در همین زمینه، به تلاش شهرهای مشهد، اصفهان و تهران برای در اختیار گرفتن سالن دوم اشاره و خاطرنشان کرد: این قول را به مردم می‌دهیم که پس از تهران، اولین استانی باشیم که علاوه بر امکان اکران در ٢ سالن، برای نخستین بار جشنواره فیلم فجر را در یکی از شهرستان‌ها نیز برگزار کنیم.

فیلم‌های ارائه شده به جشنواره به لحاظ کیفی و کمی در سطح بالایی قرار دارند

از سویی  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به نقل از رنجبر اعلام کرد: نبود ظرفیت کافی به لحاظ استانداردهای وزارتخانه و سازمان سینمایی باعث شده تا حضور سینماهای خصوصی در جشنواره امکان پذیر نباشد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در ادامه تهیه بلیت جشنواره را از طریق سایت اعلام شده امکان پذیر دانست و گفت: امسال شاهد برگزاری جشنواره به مراتب پربارتر از سال‌های قبل خواهیم بود چرا که فیلم‌های ارائه شده به جشنواره به لحاظ کیفی و کمی در سطح بالایی قرار دارند. نکته حایز اهمیت دیگر این است که فیلم‌ها به صورت همزمان با تهران در شیراز به نمایش درمی‌آیند و هیچ اکرانی را زودتر و یا دیرتر از تهران نخواهیم داشت.

رنجبر با بیان این که بیش از ٨٠ درصد فیلم‌های جشنواره امسال در شیراز به نمایش درمی‌آید، اظهار کرد: امسال از ١٦ تا ٢٦ بهمن هر روز ٢ فیلم در ٢ نوبت اکران می شود که مجموعاً هر روز ٤ اکران را تجربه خواهیم کرد؛ در عین حال رایزنی‌های لازم برای حضور عوامل تولید فیلم همزمان با اکران در شیراز انجام می‌شود که امیدواریم همراه با برگزاری کارگاه‌ها و ورک‌شاپ‌های آموزشی باشد.

منبع: مهر 

نظر شما