شناسهٔ خبر: 23680927 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ایجاد نخستین مراکز نوآوری دانشگاه های پیام نور در آذربایجان شرقی

تبریز- ایرنا- رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی گفت: با همکاری پارک علم و فناوری برای نخستین بار در میان دانشگاه‌های پیام نور کشور سه مرکز نوآوری در شهرستان‌های هشترود، ملکان و عجب شیر راه‌اندازی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، بخشعلی معصومی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: 25 هزار دانشجو در 29 مرکز و واحد این دانشگاه در استان مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 9 هزار دانشجو در واحد تبریز تحصیل می کنند.
وی با بیان اینکه 235 عضو هیات علمی و یک هزار و 500 استاد حق التدریس در این دانشگاه دریس می کنند، ادامه داد: ظرفیت آموزشی دانشگاه‌های استان برای پذیرش 40 هزار دانشجو فراهم است و در حال حاضر 40 درصد از صندلی‌های دانشگاه خالی است.
معصومی با اشاره به درخواست راه‌اندازی واحد بین الملل دانشگاه پیام نور در شهرستان جلفا اظهار کرد: تمام مراحل آن طی ومصوب شده، ولی به دلیل تغیرات مدیریتی در سازمان مرکزی اجرای این طرح متوقف شده است.
وی با تاکید بر اینکه در سال جاری هیچ کدام یک از مراکز آموزشی دانشگاه جمع آوری نشده است، گفت: تنها در سال ۹۵ دو واحد خداجوی و خاروانا با تصمیم مرکز جمع آوری و در واحدهای مجاور تجمیع و ادغام شدند.
رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی گفت: 100 رشته در مقطع کارشناسی،30 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و دو رشته در مقطع دکترا در این دانشگاه ارائه می شود.
وی در خصوص پروژه‌های عمرانی دانشگاه پیام نور اظهار کرد: طبق مصوبه پروژه‌ی عمرانی جدید در استان آغاز نخواهد شد و تنها بودجه به پروژه های نیمه تمام اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: در حال حاضر بزرگ‌ترین پروژه استان، ساختمان ۶ طبقه مرکز پیام نور تبریز است که با تخصیص بودجه مورد نیاز در اوایل ۹۸ مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
معصومی پرطرفدار‌ترین رشته دانشگاه پیام نور در استان را رشته حقوق و کم طرفدار‌ترین رشته، رشته‌ های علوم پایه فیزیک، ریاضی، آمار و رشته‌ های کشاورزی اعلام کرد.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشار: عزیزی راد
6120/518

انتهای پیام /*

نظر شما