شناسهٔ خبر: 23680869 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی ومکانیک خاک مطرح کرد؛

تدوین پیش نویس اساسنامه تشکیل سازمان ملی توسعه و ارتقای کیفیت عمران کشور

تهران-ایرنا-مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی ومکانیک خاک ازتدوین پیش نویس اساسنامه تشکیل سازمان ملی توسعه و ارتقای کیفیت عمران کشور خبر داد و گفت: این پیش نویس هم اکنون در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته تا در صورت تایید آن به هیات دولت برود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سیدرضا حسینی شامگاه یکشنبه در بازدید رئیس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک افزود: این پیش نویس اوایل سال 95 تدوین شده و انتظار داریم با نظر مساعد وزیر راه و شهرسازی این اساسنامه به هیات دولت ارائه شود تا پس از تصویب آن در هیات دولت لایحه آن به مجلس تقدیم شود.
مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی ومکانیک خاک ادامه داد: با ایجاد سازمان ملی توسعه وارتقای کیفیت عمران کشور نقش حاکمیتی درکنترل پروژه های عمرانی پررنگ می شود و این می تواند بر کنترل پروژه های بزرگ عمرانی بخش خصوصی و دولتی کشورمان بسیار تاثیرگذار باشد.
حسینی اضافه کرد: زلزله کرمانشاه نشان داد که نهادی در کشور متولی کنترل کیفیت ساخت و ساز نیست و ایجاد این نهاد در کشور بسیار ضرورت دارد.
مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بیان داشت: امروز دیوان محاسبات بر تمام مسائل هزینه کرد بودجه دستگاه های اجرایی نظارت می کند اما هنوز هم متولی مشخصی برای کنترل کیفیت پروژه های عمرانی در کشور نداریم.
حسینی به سابقه فعالیت این شرکت اشاره کرد وعنوان کرد: این آزمایشگاه سال 1332 برای کنترل کیفیت ساخت راه های کشور به عنوان زیرمجموعه دانشگاه تهران کار خود را شروع کرد، اما در سال 1338 به عنوان یک نهاد حاکمیتی زیرمجموعه سازمان برنامه و بودجه قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک تصریح کرد: هم اکنون آزمایشگاه به عنوان یکی از زیرمجموعه های وزارت راه و شهرسازی فعالیت می کند و قرار بود این شرکت به بخش خصوصی واگذار شود اما 176 نماینده مجلس و کمیسیون عمران اعلام کردند که ایین شرکت نباید به بخش خصوصی واگذار شود بلکه باید به یک سازمان حاکمیتی تبدیل تا خدمات مناسبی را به مردم ارائه دهد.
حسینی گفت: امروز مطالبه عمومی این است که چه کسی متولی کنترل کیفیت ساخت و سازها و پروژه های عمرانی کشور است و باید کنترل کیفیت پروژه های یک متولی مشخصی در کشور داشته باشد.
مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اشاره به تجهیزات پیشرفته این آزمایشگاه اظهار کرد: تجهیزات این آزمایشگاه در بین کشورهای خاورمیانه بی نظیر است و از این تجهیزات در کشورهای پیشرفته جهان برای آزمایش کنترل پروژه های عمرانی استفاده می شود و با وجود 31 مدیریت استانی و 200 اداره شهرستانی و یک هزار آزمایشگاه مستقر در پروژه ها این شرکت به وظایف قانونی خود به خوبی عمل کرده است.
حسینی افزود: خوشبختانه نظر کمیسیون عمران ایجاد یک سازمان حاکمیتی زیرنظر سازمان برنامه و بودجه است و وزارت راه و شهرسازی و یا وزارت نیرو می توانند به عنوان مشتریان این آزمایشگاه از خدمات مورد نیاز آن بهره ببرند.
مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک عنوان داشت: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک یک شرکت درآمد-هزینه ای است و از بودجه عمومی دولت استفاده نمی کند و امیدواریم بتوانیم با کمک نمایندگان محترم مجلس شاهد ایجاد یک نهاد حاکمیتی برای کنترل کیفیت پروژه های عمرانی بخش خصوصی و دولتی در کشور باشیم.
به گزارش ایرنا، اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی شامگاه یکشنبه با حضور در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک از بخش های مختلف این آزمایشگاه در کنترل پروژه های عمرانی و پروژه های راه سازی کشور بازدید کردند.
سیام*1108*3061*1724*خبرنگار: ایرج منصوری* انتشار: حسین فتح الهی

انتهای پیام /*

نظر شما